Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.08.2015, sygn. ITPP2/4512-641/15/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-641/15/PS

Zwolnienie od podatku czynności zbycia gruntu wraz z posadowionym na nim budynkiem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2015 r. (data wpływu 22 czerwca 2015 r.), uzupełnionym w dniu 25 sierpnia 2015 r. (data wpływu), wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia gruntu wraz z posadowionym na nim budynkiem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 25 sierpnia 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia gruntu wraz z posadowionym na nim budynkiem.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza zbyć w drodze zamiany (dokonanej w formie umowy notarialnej) grunt leśny użytek Ls, na którym znajduje się budynek administracyjno-warsztatowy opisany zgodnie z ewidencją gruntów jako budynek inny. Jednocześnie na zbywaną nieruchomość został opracowany plan zagospodarowania przestrzennego przeznaczający zbywane grunty na tereny usług sportu i rekreacji, jednakże z zapisów uchwały jednoznacznie nie wynika, czy grunty te należy traktować jako grunty przeznaczone pod zabudowę, w myśl przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W związku z wprowadzeniem w art. 2 pkt 33 ustawy o VAT definicji terenu budowlanego powstała wątpliwość, czy grunt leśny, zabudowany, objęty planem dla terenu usług sportu i rekreacji to grunt przeznaczony pod zabudowę w myśl ww. przepisów i czy należny jest z tego tytułu podatek od towarów i usług - VAT. Zamiana nieruchomości dotyczy obszaru objętego planem, który podzielony został na 5 terenów elementarnych, wyznaczonych liniami rozgraniczającymi, o różnych zasadach zagospodarowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00