Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.05.2015, sygn. ITPB2/4511-285/15/DSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/4511-285/15/DSZ

Zwolnienia z opodatkowania wartości świadczeń finansowanych ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych przez pracodawcę pracownikom.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2015 r. (data wpływu 13 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wartości świadczeń finansowanych ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych przez pracodawcę pracownikom jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wartości świadczeń finansowanych ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych przyznanych przez pracodawcę pracownikom.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W okresie od października do grudnia 2014 r. u Wnioskodawcy została przeprowadzona kontrola z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, podczas której stwierdzono, iż dokonana przez Wnioskodawcę wypłata świadczeń pieniężnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w okresie od stycznia 2011 r. do kwietnia 2014 r., tzw. zapomogi świąteczne, nastąpiła bez uwzględnienia sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej pracowników Wnioskodawcy. W protokole kontroli ZUS stwierdził, że Płatnika przewidział w Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, że wysokość świadczeń uzależniona jest od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osób uprawnionych ,lecz wypłata i wysokość tzw. zapomóg świątecznych ze środków Funduszu na rzecz pracowników była zgodnie z par. 10 Regulaminu uzależniona przede wszystkim od kryterium stażu pracy, nie od kryterium socjalnego. Co prawda zgodnie z treścią protokołów z posiedzeń Komisji Socjalnej () wysokości zapomóg świątecznych były uzależnione również od wysokości wynagrodzenia brutto pracownika, ale pracodawca nie rozpatrywał w każdym przypadku indywidualnie łącznie sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej. W żadnym wypadku zapomogi świąteczne nie miały charakteru zapomóg losowych, które były wypłacane przez Spółkę i na podstawie par. 9 Regulaminu w przypadku zdarzeń losowych, tj. pożar, choroba, do których płatnik żądał stosownych wniosków i załączników potwierdzających trudną sytuację materialną pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00