Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2015, sygn. ITPP1/4512-95/15/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-95/15/MN

Brak opodatkowanie i zasady dokumentowania należnej kwoty z tytułu wcześniejszego wypowiedzenia umowy zlecenia

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2015 r. (data wpływu 26 stycznia 2015 r.) uzupełnionym w dniu 13 kwietnia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania i zasad dokumentowania należnej kwoty z tytułu wcześniejszego wypowiedzenia umowy zlecenia jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i zasad dokumentowania należnej kwoty z tytułu wcześniejszego wypowiedzenia umowy zlecenia.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Jestem Pan mikroprzedsiębiorcą działającym w oparciu o wpis do ewidencji działalności gospodarczej od 1999 r. Od dnia 28 października 2004 r. w oparciu o umowę zlecenia wykonywał Pan usługi (porządkowo-czystościowe) dla innego podmiotu noszącego miano Spółki z o.o. W tym celu zatrudniał Pan personel fizyczny na podstawie umów o pracę na czas nieokreślony. Rachunkowość prowadzi Pan na zasadach przewidzianych dla książki przychodów i rozchodów i jest podatnikiem podatku dochodowego PIT-5L i VAT.

Pana główny Zleceniodawca od listopada 2014 r. zaprzestał (z przyczyn leżących po jego stronie) płacenia należności wynikających z comiesięcznych faktur VAT. I tak w listopadzie 2014 r. nie zapłacił za usługi wykonane w październiku 2014 r., zaś w grudniu 2014 r. nie zapłacił faktury za usługi wykonane w listopadzie 2014 r. Ten stan rzeczy trwa do chwili obecnej. Dotychczasowa zasada ustalona rzeczoną umową przewidywała, że jako Zleceniobiorca wystawia faktury za wykonane usługi metodą z dołu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00