Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2015, sygn. ITPB2/4511-33/15/ENB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/4511-33/15/ENB
1) Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania, zawarta z którym krajem ma zastosowanie w niniejszej sprawie?
2) Jakie wynikają stąd konsekwencje prawne na gruncie podatkowym, tj. czy w sytuacji braku dochodu w Polsce Wnioskodawca będzie miał obowiązek rozliczania się w Polsce? Jeżeli, tak to według jakiej metody?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2015 r. (data wpływu 15 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów zagranicznych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów zagranicznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest zatrudniony przez pracodawcę singapurskiego jako oficer na pokładach statków eksploatowanych w komunikacji międzynarodowej (tankowce i gazowce) przez przedsiębiorstwo z siedzibą i miejscem faktycznego zarządu w Wielkiej Brytanii. Według posiadanych informacji, będzie on zatrudniony przez spółkę prawa singapurskiego, która prowadzi swoją działalność w Singapurze, w oparciu o tamtejszych pracowników i personel zarządzający. Spółka ta jest wyspecjalizowana w świadczeniu usług związanych z rekrutacją i zatrudnieniem marynarzy i posiada certyfikat zgodności z MLC (Konwencją o pracy na morzu) wydany przez tamtejsze władze morskie (Singapore Maritime and Port Authority). Zarazem, umowy o pracę jako miejsce pracy wskazują statki eksploatowane i zarządzane przez firmę B. z siedzibą w Wielkiej Brytanii). Wszelkie decyzje biznesowe oraz operacyjne dotyczące tychże statków są podejmowane w Wielkiej Brytanii. Statki te podnoszą banderę Wyspy Man i stanowią brytyjską własność. B. jest najstarszym na świecie armatorem tankowców (założonym w 1915 r.) i od początku znajdował się w strukturze grupy kapitałowej koncernu naftowego B., który notowany jest na giełdzie w Londynie. Według strony internetowej B., spółka ta obecnie dysponuje flotą 93 tankowców, które są przez nią eksploatowane na podstawie umowy czarteru na czas, ale w jej własnym imieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right