Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2015, sygn. ITPP1/4512-493/15/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-493/15/MN
Brak opodatkowania otrzymywanej od Gminy refundacji kosztów poniesionych w związku ze stosowaniem ulg przysługujących osobom uprawnionym przy świadczeniu usług transportu zbiorowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2015 r. (data wpływu 8 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymywanej od Gminy refundacji kosztów poniesionych w związku ze stosowaniem ulg przysługujących osobom uprawnionym przy świadczeniu usług transportu zbiorowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 maja 2015 r. złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanej od Gminy refundacji kosztów poniesionych w związku ze stosowaniem ulg przysługujących osobom uprawnionym przy świadczeniu usług transportu zbiorowego.
W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest spółką z wyłącznym udziałem Gminy, która objęła w niej wszystkie udziały. Uchwałą z dnia 2 października 2008 r. Rada Miasta zobowiązała się zabezpieczyć w kolejnych budżetach w okresie od 2009 r. do 2016 r. z dochodów własnych Gminy kwotę X zł z przeznaczeniem na finansowanie publicznej komunikacji miejskiej z założeniem, że na każdy rok budżetowy okresu przypadać będzie kwota Y zł. Z uzasadnienia uchwały wynika, że uchwała została podjęta w celu zapewnienia stabilnych przychodów dla przewoźnika świadczącego usługi publicznej komunikacji miejskiej, a wybór przewoźnika nastąpić miał w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych na okres 8 lat. Okres ten jak wynika z uzasadnienia uchwały był niezbędny dla zwrotu zainwestowanych środków, a przeznaczonych głównie na zapewnienie taboru niezbędnego dla należytego świadczenia usług publicznej komunikacji miejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right