Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2014, sygn. IPPP1/443-1060/14-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1060/14-2/JL
Obowiązek podatkowy w przypadku usług informatycznych powstaje zatem na zasadach ogólnych, tj. z chwilą wykonania usługi lub jej części. Jak zaś wskazano wyżej, za wykonanie usługi w niniejszej sprawie należy uznać moment wykonania danego etapu usługi określonego w harmonogramie, bądź całej usługi, a nie datę podpisania protokołu odbioru lub milczącą akceptację kontrahenta.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2014 r. (data wpływu 15 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako Wnioskodawca) jest jednym z wiodących dostawców usług na dynamicznie rozwijającym się rynku usług informatycznych. W ramach swojej działalności Wnioskodawca koncentruje się przede wszystkim na dostarczaniu rozwiązań informatycznych wspierających i usprawniających zarządzanie przedsiębiorstwem na polu ewidencji i planowania zasobów (ERP), zarządzania informacją i wiedzą (KM, CRM) oraz analiz zarządczych (BI) (dalej jako usługi).
Ze względu na unikalny, każdorazowo dopasowany do indywidualnych potrzeb klientów charakter usług, są one wykonywane etapami w celu zapewnienia możliwości realizowania przez klientów pełnej kontroli nad procesem ich świadczenia oraz ich końcowym efektem. W związku z powyższym, Wnioskodawca zawierając umowę o świadczenie usług (dalej jako umowy) z klientem, sporządza również stanowiący integralną część umowy, plan wdrożenia ustalający harmonogram realizacji poszczególnych etapów świadczenia usług (dalej jako plan wdrożenia).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right