Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2014, sygn. IPPB1/415-956/14-2/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-956/14-2/MS1

Czy jeśli część dotacji zostanie przeznaczona na pokrycie wynagrodzeń właścicieli przedszkola sprawujących funkcję dyrektorów to ta część dotacji jest zwolniona z podatku dochodowego, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych, a koszty w tym przypadku nie powstaną, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 56 ww. ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2014 r. (data wpływu 25 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia właściciela przedszkola niepublicznego, sfinansowanego z dotacji otrzymanej z Urzędu Miasta jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia właściciela przedszkola niepublicznego, sfinansowanego z dotacji otrzymanej z Urzędu Miasta.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni wraz ze wspólnikiem zawarła umowę spółki cywilnej , której głównym profilem działalności jest prowadzenie przedszkola niepublicznego o statusie przedszkola publicznego, w którym organy samorządu wspomagają działalność w formie dotacji wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jedno dziecko w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Przedszkole zgodnie z wymogiem zapewnia bezpłatne nauczanie/wychowanie w czasie nie krótszym niż 5 godzin dziennie. Każde ze wspólników zarejestrowało w związku z prowadzonym przedszkolem indywidualną działalność gospodarczą, obejmującą różne rodzaje działalności opiekuńczej, wychowawczej i szkoleniowej, poza wychowaniem przedszkolnym. Wychowanie przedszkolne pomimo przysługującego numeru PKD zgodnie z zapisem art. 53a ust. 1 ustawy o systemie oświaty nie jest działalnością gospodarczą i z tego powodu nie znalazło się w wydanych zaświadczeniach o wpisie. Spółka cywilna nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, każde ze wspólników Spółki cywilnej jest organem prowadzącym dla Niepublicznego Przedszkola bowiem tego typu placówki zakładać mogą wyłącznie osoby fizycznie lub prawne, a nie innego rodzaju podmioty lub związki takich podmiotów np. spółki osobowe. Wspólnicy po spełnieniu ustawowych wymogów uzyskali w dniu 4 kwietnia 2014 r. wpis do ewidencji przedszkoli niepublicznych prowadzonej przez Burmistrza Miasta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00