Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2014, sygn. IPPB4/415-561/14-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-561/14-2/JK

Czy w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego, Wnioskodawczyni podlega ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartej między Polską a Słowacją oraz o ile okoliczności w nim wskazane nie uległyby zmianie czy będzie podlegać takiemu obowiązkowi w latach następnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2014 r. (data wpływu 28 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni jest obywatelką Polski, posiada również numer PESEL. Obywatelstwo polskie otrzymała w drodze repatriacji, jednakże od wielu lat mieszka na stałe poza terytorium Polski.

Obecnie Wnioskodawczyni mieszka na terytorium Słowacji, gdzie wynajmuje mieszkanie. Ponadto jest zatrudniona przez słowackiego pracodawcę i na terytorium Słowacji wykonuje pracę zarobkową. Także w tym kraju Wnioskodawczyni prowadzi swoje życie towarzyskie. Najbliżsi członkowie Jej rodziny mieszkają poza terytorium Polski (na Ukrainie). Obecność Wnioskodawczyni w Polsce ma charakter incydentalny (z reguły nie przekracza ono 5 dni w roku kalendarzowym) i ogranicza się jedynie do okazjonalnych odwiedzin członków dalszej rodziny. Wnioskodawczyni nie posiada innych krewnych lub znajomych, którzy wymagaliby regularnych wizyt w Polsce. Ponadto, nie uczestniczy w Polsce w żadnych działaniach społecznych, politycznych, czy też kulturalnych. Wnioskodawczyni nie posiada ani nie wynajmuje w Polsce domu, mieszkania, czy innego lokalu podczas wspomnianych wyżej wizyt zatrzymuje się w mieszkaniu należącym do odwiedzanych krewnych, gdzie jest zameldowana. Wnioskodawczyni nie posiada też innego mienia w Polsce cały Jej majątek (ruchomy i nieruchomy) znajduje się poza terytorium Polski. Wnioskodawczyni nigdy nie wykonywała w Polsce pracy, nie prowadziła tutaj jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Nie posiada w Polsce jakichkolwiek inwestycji, nie ma pożyczek ani kredytów zaciągniętych w polskich instytucjach finansowych, nie jest również objęta w Polsce ubezpieczeniem na życie. Jedynym powiązaniem ekonomicznym, jakie Wnioskodawczyni ma z Polską, to emerytura otrzymywana od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, przekazywana na Jej jedyny polski rachunek bankowy, który to rachunek utrzymuje wyłącznie w tym celu (główne konto bankowe Wnioskodawczyni znajduje się za granicą). Prawo do polskiej emerytury Wnioskodawczyni nabyła w związku z Jej aktywnością zawodową poza granicami Polski, na podstawie przepisów właściwych dla repatriantów. W osobistym odczuciu Wnioskodawczyni, Jej centrum interesów osobistych oraz gospodarczych nie znajduje się na terytorium Polski.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00