Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2014, sygn. IPPP3/443-608/14-5/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-608/14-5/LK
określenia podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2014 r. (data wpływu 30 czerwca 2014 r.) uzupełnionym w dniu 24 lipca 2014 r. na wezwanie tut. Organu z dnia 18 lipca 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 23 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 czerwca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.
Wniosek uzupełniony został w dniu 24 stycznia 2014 r., w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 18 lipca 2014 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej Spółka) jest właścicielem sieci sklepów z artykułami do majsterkowania, budowy, remontu i urządzania domu, pielęgnowania ogrodu, etc. Część sprzedawanych przez Spółkę towarów jest importowana na terytorium Polski (m.in. z Chin). W związku z importem dokonywane jest zgłoszenie celne niezbędne do objęcia towarów procedurą dopuszczenia do swobodnego obrotu. Towar do Polski sprowadzany jest za pośrednictwem firm spedycyjnych. Spółka jako importer zleca firmom spedycyjnym obsługę procesu dostarczenia towarów z miejsca nadania (np. w przypadku importu z Chin miejscem nadania jest port znajdujący się w Azji) do polskich portów morskich lub innych portów na terenie Unii Europejskiej (dalej UE), a następnie transport do miejsca rozładunku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right