Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2014, sygn. IPPB1/415-853/14-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-853/14-2/EC
Wartość nagród uzyskiwanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki osobowe stanowić będzie dla tych osób przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w zacytowanym powyżej art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten podlegać będzie opodatkowaniu zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Zatem Spółka w odniesieniu do tych osób nie będzie występowała w roli płatnika.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2014r. (data wpływu 25 lipca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem naród przekazywanych osobom prowadzącym działalność gospodarczą jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem naród przekazywanych osobom prowadzącym działalność gospodarczą.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji i dostawy na rynek polski między innymi łożysk tocznych i ślizgowych, systemów liniowych dla przemysłu oraz precyzyjnych elementów do silników, przekładni i układów napędowych, sprzęgieł oraz innych wyrobów przemysłu motoryzacyjnego.
W celu intensyfikacji sprzedaży oferowanych produktów oraz związania kontrahentów z oferowanymi produktami, Wnioskodawca planuje z organizować dla odbiorców swoich produktów akcje promocyjne (lojalnościowe) w postaci tzw. programów bonusowych. Programy bonusowe organizowane przez Wnioskodawcę polegać mają na gromadzeniu przez uczestników programu punktów bonusowych, za które będą oni mogli następnie nabywać premie bonusowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right