Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.07.2014, sygn. IPPP2/443-421/14-2/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-421/14-2/RR
Zwolnienie od podatku usług świadczonych przez placówkę oświatowo-wychowawczą.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu do BKIP w Płocku 12 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług świadczonych przez placówkę oświatowo-wychowawczą dotyczących:
- organizowania warsztatów tanecznych, wokalnych, instrumentalnych, teatralnych audycji muzycznych i pokazów kina szkolnego oraz imprez rekreacyjnych dzieci i młodzieży - jest prawidłowe;
- organizowania imprez rekreacyjnych dla dorosłych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług świadczonych przez placówkę oświatowo-wychowawczą.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca zamierza utworzyć placówkę oświatowo-wychowawczą należącą do grupy placówek wychowania pozaszkolnego, objętą systemem oświaty na mocy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. W tym celu stworzył statut placówki oświatowej. Wnioskodawca lub wspólnicy Wnioskodawcy będą organem prowadzącym dla ww. placówki oświatowej. Nadzór merytoryczny sprawuje Kurator Oświaty.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Cele i zadania Wnioskodawcy określa statut. Celem działalności placówki oświatowej będzie kształtowanie i rozwijanie uzdolnień uczestników, pogłębianie wiedzy i pomoc w zdobywaniu przez nich nowych umiejętności oraz organizowanie czasu wolnego (edukacja i animacja kulturalna) i oddziaływanie wychowawcze.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right