Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.07.2014, sygn. IPPP1/443-557/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-557/14-2/AW
usługi związane z tworzeniem i sprzedażą produktów ubezpieczeniowych zwolnienie od podatku, moment powstania obowiązku podatkowego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2014 r. (data wpływu 19 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług jest nieprawidłowe;
- momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 maja 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
B jest czynnym podatnikiem VAT, należącym do grupy B , jednego z największych na świecie producentów pojazdów. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w sektorze usług związanych z szeroko rozumianym finansowaniem nabywania pojazdów marki B.
W ramach prowadzonej działalności, B współpracuje ściśle z Towarzystwem Ubezpieczeń A Polska S.A. (dalej: A ) w procesie tworzenia i oferowania nabywcom pojazdów marki B (dalej: Klienci) dedykowanych produktów ubezpieczeniowych, dostosowanych do specyfiki Klientów i pojazdów B (dalej: Ubezpieczenia B ). B posiada status agenta ubezpieczeniowego.
Zainteresowanie ze strony A współpracą z B wynika przede wszystkim z faktu, że B posiada doświadczenie w tworzeniu dedykowanych dla B produktów ubezpieczeniowych oraz ugruntowane relacje biznesowe z dilerami pojazdów marki B , co efektywnie oznacza, iż Spółka posiada znaczne możliwości sprzedaży produktów ubezpieczeniowych A wśród nabywców pojazdów tej marki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right