Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.06.2014, sygn. IPPP1/443-447/14-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-447/14-2/IGo

Kwoty pobierane przez X obejmujące tzw. marżę stanowią wynagrodzenie za usługi podlegające opodatkowaniu VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku, złożonego osobiście w IS w Warszawie dnia 17 kwietnia 2014 r. (data wpływu do Biura KIP 22 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT świadczonych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT świadczonych usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Fundacja (dalej: Fundacja) świadczy szeroko rozumiane usługi reklamowo-promocyjne na rzecz podmiotów gospodarczych świadczących usługi hotelarskie, należących do Grupy hoteli X (aktualnie 35 podmiotów gospodarczych na terenie całej Polski, dalej: Hotele). Z tytułu świadczenia ww. usług Fundacja co kwartał obciąża Hotele fakturą za usługę marketingową.

Jedną z form współpracy Fundacji i Hoteli jest prowadzenie programu lojalnościowego ... (dalej: Program Lojalnościowy), którym Fundacja zarządza, który rozwija, nadzoruje i rozlicza. Program Lojalnościowy ma na celu pozyskiwanie lojalnych gości (dalej: Uczestników Programu) dla Hoteli, zwiększanie rozpoznawalności marki Hoteli oraz programu marketingowego ..., a w konsekwencji zwiększenie obrotów ze sprzedaży usług hotelowych świadczonych przez Hotele.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00