Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2014, sygn. IPPB5/423-171/14-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-171/14-2/RS

Czy Spółka za datę powstania przychodu z tytułu otrzymania rekompensaty w ramach mechanizmu ITC powinna uznać datę otrzymania zapłaty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2014 r. (data wpływu 10 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu powstania przychodu z tytułu otrzymania przez Wnioskodawcę rekompensaty w ramach mechanizmu ITC jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu powstania przychodu z tytułu otrzymania przez Wnioskodawcę rekompensaty w ramach mechanizmu ITC.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka S.A. (dalej: P. lub Spółka) jest podmiotem prowadzącym działalność przesyłową na ryku energii elektrycznej, działającym jako operator systemu przesyłowego (dalej: OSP).

Z uwagi na budowę wspólnego rynku energii elektrycznej w Unii Europejskiej oraz związane z tym funkcjonowanie połączonych systemów elektroenergetycznych, Spółka (oraz inni operatorzy z krajów Unii Europejskiej) zobowiązana jest do umożliwienia transgranicznej wymiany energii elektrycznej. Powyższe oznacza, że Spółka zobowiązana jest do udostępnienia swoich sieci przesyłowych (w tym połączeń transgranicznych) uczestnikom rynku energii elektrycznej w celu realizacji przez nich transgranicznej wymiany energii elektrycznej. Bezpośrednim skutkiem powyższego jest zwiększenie kosztów działalności przesyłowej po stronie Spółki (oraz innych OSP), na których zwiększenie Spółka nie ma wpływu, w wyniku powstania:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00