Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2014, sygn. IPPB2/415-747/13-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-747/13-2/MK1
W przypadku sprzedaży Towarów klientom Zleceniodawcy za symboliczną kwotę, po stronie Klienta nie powstaje przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych (dalej: uPDOF) i w związku z tym na Wnioskodawcynie spoczywa wynikający z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: uPDOF) obowiązek sporządzenia informacji według ustalonego wzoru (PIT-8C)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku nadanym w dniu 21 października 2013 r. (data wpływu 22 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży towarów w cenach promocyjnych i związanych z tym obowiązków płatnika - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży towarów w cenach promocyjnych i związanych z tym obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Należąca do międzynarodowej grupy Spółka (Wnioskodawca) jest jedną z czołowych firm dostarczających rozwiązania z zakresu zarządzania relacjami z klientami na polskim rynku. Spółka, jako agencja marketingu zintegrowanego świadczy szeroko rozumiane usługi marketingowe (dalej: usługi marketingowe) polegające na kompleksowej organizacji i obsłudze różnego rodzaju akcji promocyjnych zlecanych przez niezależne podmioty trzecie. W ramach świadczonych usług Spółka wykonuje kompleksowe działania związane z organizacją i obsługą programów lojalnościowych, akcji promocyjnych, konkursów itp. Celem powyższych inicjatyw jest wzmocnienie marki zleceniodawców i/lub zwiększenie sprzedaży produktów oferowanych przez zleceniodawców na rynku. W przypadku otrzymania zlecenia wykonania usługi marketingowej, Spółka wykonywać będzie szereg czynności, które mogą obejmować zarówno opracowanie koncepcji Programu Lojalnościowego, jak i przygotowanie logistyczne akcji, jej prowadzenie oraz nadzorowanie a także sprzedaż po preferencyjnych cenach (np. za 1 zł) towarów oferowanych w ramach Programu Lojalnościowego (Towary) uprzednio w tym celu zakupionych przez Wnioskodawcę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right