Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.12.2014, sygn. IBPBII/1/415-802/14/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-802/14/BD

Czy świadczenie otrzymywane z Francji należy opodatkować w Polsce zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych czy też zgodnie z art. 27 ust. 9 cyt. ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749, ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 września 2014 r., (data wpływu do Biura 30 września 2014 r.), uzupełnionym 21 listopada 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego w Polsce z tytułu emerytury otrzymywanej z Francji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2014 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego w Polsce z tytułu emerytury otrzymywanej z Francji.

Z uwagi na braki formalne wniosku, w piśmie z 10 listopada 2014 r. znak: IBPB II/1/415-802/14/BD wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Wniosek uzupełniono 21 listopada 2014 r.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w 1990 r. podjął pracę we Francji w firmie, która podlegała opłacaniu składek w CNAV (Francuska Kasa Emerytalna). W 1995 r. Wnioskodawca zmienił pracę i pracował w firmach, które podlegały opłacaniu składek w MSA (Zdrowie, Rodzina, Emerytura, Usługi). W firmach tych Wnioskodawca pracował do 2009 r. W sierpniu 2009 r. Wnioskodawca złożył odpowiednie dokumenty dotyczące przyznania mu emerytury. W tym samym czasie Wnioskodawca wrócił do Polski i również złożył dokumenty o przyznanie mu emerytury w Polsce; ta emerytura została mu przyznana we wrześniu 2009 r. (adres zameldowania Wnioskodawca podał w Polsce). Na przyznanie emerytury francuskiej Wnioskodawca czekał do kwietnia 2010 r.; w tym czasie otrzymywał emeryturę z A. (dodatkowa emerytura pracownicza). Po zakończeniu pracy we Francji Wnioskodawca miał zamiar powrócić do Polski, lecz powolne załatwianie emerytury przez francuskie biura emerytalne spowodowały, że Wnioskodawca we Francji pozostał do marca 2011 r. W tym też czasie kontrolował czy pieniądze z powyższych emerytur wpływają do banku. Po stwierdzeniu, że wszystko jest w porządku Wnioskodawca wrócił do Polski i otworzył konto zagraniczne w Banku X w Polsce. Następnie wrócił do Francji celem zmiany kont do wypłaty emerytur francuskich na bank w Polsce. We francuskim urzędzie podatkowym od 11 marca 2011 r. Wnioskodawca zmienił również adres zamieszkania na miejscowość w Polsce. Adresy Wnioskodawca pozmieniał także w instytucjach emerytalnych przy zmianie kont. W marcu 2011 r. Wnioskodawca złożył 3-miesięczne wypowiedzenie mieszkania we Francji. Ponadto z uwagi na to, że pieniądze nie wpływały już na francuskie konta (pieniądze wpływały już do banku w Polsce) bank francuski zamknął konto Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00