Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2014, sygn. IBPBI/1/415-750/14/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-750/14/AP
momentu dokonania korekty przychodów należnych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz obowiązek dokonania korekty zeznań podatkowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 24 czerwca 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 26 czerwca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie momentu dokonania korekty przychodów należnych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz obowiązku korekty zeznań podatkowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 czerwca 2014 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie momentu dokonania korekty przychodów należnych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej oraz obowiązku korekty zeznań podatkowych.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca, prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w formie spółki jawnej, którą tworzy pięciu wspólników. Przedmiotem działalności spółki jest handel hurtowy i detaliczny. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w 24 punktach sprzedaży, sprzedając w regularnym obrocie miesięcznym 100-150 tysięcy asortymentów. Każdy asortyment jest objęty gwarancją i rękojmią. Spółka obsługuje ponad 7.000 firm. Producenci udzielają gwarancji nawet do 10 lat, co Wnioskodawcę, jako sprzedawcę zobowiązuje w tym okresie czasu do przyjmowania roszczeń gwarancyjnych i dokonywania korekt sprzedaży. Spółka wystawia miesięcznie około 20.000 faktur, co daje rocznie około 240.000 faktur. W ciągu 10 lat gwarancji daje to 2.400.000 faktur, z których większości możliwa jest odpowiedzialność gwarancyjna i obowiązek dokonania korekty w przypadku uzasadnionego roszczenia konsumenta. Kontrahenci - instalatorzy w specyfice współpracy z Wnioskodawcą mogą pobierać większą partię towaru, z której niezużyta część jest zwracana po zakończonej inwestycji. Jest to optymalizacja działań na placu budowy, która wiąże się jednak ze stałym procesem fakturowania korekt dotyczących zwrotów. Okresem do zaksięgowania zwrotu towarów jest okres bieżący. Przemawiają za tym dwie podstawowe przesłanki. Pierwsza to fizyczny stan towaru - przyjmując zwrot zwiększany zostaje stan magazynowy w dniu przyjęcia korekty, tym samym jest to powód, by w tym dniu dokonać adnotacji księgowej. Cofając się do daty sprzedaży zatracono by rzeczywisty status stanu magazynowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right