Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2014, sygn. IBPBI/2/423-538/14/BG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-538/14/BG
w zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie materiałów informacyjnych i reklamowych, zużywanych na potrzeby własne lub na potrzeby informacji o ofercie handlowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 31 marca 2014 r. (data wpływu do tut. Biura za pośrednictwem platformy ePUAP 31 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie materiałów informacyjnych i reklamowych, zużywanych na potrzeby własne lub na potrzeby informacji o ofercie handlowej (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 marca 2014 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie materiałów informacyjnych i reklamowych, zużywanych na potrzeby własne lub na potrzeby informacji o ofercie handlowej.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka powstała w 2006 r. Od 18 października 2006 r. 100 % udziałów nabyła czeska Spółka X. Podstawowym przedmiotem działalności jest sprzedaż hurtowa sprzętu oświetleniowego (wg KRS produkcja sprzętu oświetleniowego i elektronicznego sprzętu oświetleniowego). Spółka jest wyłącznym dystrybutorem produktów grupy X w Polsce. Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług dokonującym dostaw towarów co do zasady opodatkowanych stawką podstawową. W ramach działalności Firma sprzedaje sprzęt oświetleniowy zarówno odbiorcom hurtowym, jak i realizującym konkretne inwestycje czy też odbiorcom indywidualnym. Celem dopuszczenia do obrotu na polskim rynku opraw oświetleniowych będących podstawowym towarem handlowym spółki konieczne jest na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2009 r., Nr 178 poz. 1380 ze zm.) uzyskanie Świadectw dopuszczenia, które wydawane są przez Centrum ... Państwowy Instytut Badawczy. Świadectwa te wydawane są na okres pięciu lat a w ramach umowy o kontroli nadzorowaniu udzielonego dopuszczenia C.-PIB sprawuje kontrolę dopuszczenia; koszty dopuszczenia i kontroli pokrywa Wnioskodawca. Oprócz świadectw dopuszczenia z C. Spółka ponosi również koszty uzyskania certyfikatów z PZH. Certyfikaty te wydawane są przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego Zakład Higieny Środowiska i mimo, że nie są one obowiązkowe klienci coraz częściej domagają się ich przy sprzedaży produktów. Szczególnie dotyczy to opraw które mają być zainstalowane w sklepach spożywczych, restauracjach itp. Wszystkie koszty związane z uzyskaniem certyfikatów PZH i świadectw dopuszczenia tj. koszty opłat wstępnych, koszty badania próbek, koszty delegacji pracowników C. i koszty czynności kontrolnych ujmowane są na koncie usługi obce analityka: koszt świadectw dopuszczenia z równoczesnym aktywowaniem kosztów poprzez księgowanie na RMK czynnym i rozliczeniu kosztów. Z chwilą otrzymania świadectwa dopuszczenia/certyfikatu PHZ na okres 5 lat koszty te są rozliczane miesięcznie proporcjonalnie do okresu ważności świadectw zarówno dla celów bilansowych jak i podatkowych. Ponadto Spółka dokonuje zakupów materiałów informacyjnych i reklamowych między innymi w formie katalogów, które są zużywane na potrzeby własne lub na potrzeby informacji o ofercie handlowej oraz reklamy. Materiały takie wprowadzane są na magazyn, a rozchód ich ewidencjonowany jest zgodnie ze zgłoszeniem zapotrzebowania przez poszczególne komórki lub kontrahentów. Jednocześnie wartość rozchodowanych materiałów zaliczana jest do kosztów uzyskania przychodów w momencie zdjęcia ze stanu magazynowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right