Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2014, sygn. IBPBII/2/415-468/14/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/2/415-468/14/JG
Czy wartość nieodpłatnych świadczeń przekazywanych w postaci Kuponów lub zestawów Pracownikom Agentów - nie będącym pracownikami Wnioskodawcy ani osobami pozostającymi w stosunku cywilnoprawnym z Wnioskodawcą, w związku z promowaniem usług świadczonych przez Wnioskodawcę, stanowi dla tych Pracowników przychód zwolniony od opodatkowania na mocy art. 21 ust.1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 4 marca 2014 r. (data otrzymania 7 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania nieodpłatnych świadczeń w zamian za zareklamowanie usług Spółki oraz obowiązku sporządzenia informacji PIT- 8C jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 marca 2014 r. otrzymano ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania nieodpłatnych świadczeń w zamian za zareklamowanie usług Spółki oraz obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej jako Spółka) zajmuje się świadczeniem usług turystycznych między innymi w postaci organizowania wycieczek. Głównymi klientami Spółki są osoby fizyczne -turyści, głównie zagraniczni. Sprzedaży wyżej opisanych usług Spółka dokonuje we własnych punktach sprzedaży, za pośrednictwem strony internetowej, a także za pośrednictwem sieci agentów, którymi są podmioty prowadzące obiekty noclegowe, np. hotele lub hostele z którymi Spółka ma zawartą umowę agencyjną (dalej jako Agenci). Spółka planuje w najbliższym czasie uruchomić działania promocyjne (dalej jako Program promocyjny lub Program), skierowane do osób zatrudnionych przez Agentów na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej (dalej jako Pracownicy Agentów lub Pracownicy), czyli do pracowników Agentów. Program skierowany byłby w szczególności do pracowników Agentów zatrudnionych na recepcji obiektów noclegowych mających bezpośredni kontakt z turystami (dalej jako Pracownicy). Program promocyjny miałby polegać na tym, że za każdą przeprowadzoną przez danego pracownika transakcję sprzedaży usług świadczonych przez Wnioskodawcę w okresie trwania danej edycji Programu, pracownik otrzymywałby określoną liczbę punktów, np. 20 pkt, co byłoby równoznaczne wartości 20 zł. Program promocyjny skonstruowany byłby tak, aby łączna liczba punktów, którą dany Pracownik może zgromadzić przeprowadzając opisane wyżej transakcje w ramach danej edycji Programu, nie przekroczyła 200 pkt, co będzie równoznaczne wartości nie przekraczając 200 zł. Zgromadzone w czasie trwania konkretnej edycji Programu punkty zostałyby wypłacone Pracownikowi przez Spółkę w postaci Kuponów Premiowych Pass Sodexo (dalej jako Kupony), które mogą być wymieniane na towary i usługi u wybranych podmiotów, lub w postaci zestawów prezentowych (dalej jako zestawy lub zestawy prezentowe), zawierających tzw. Certyfikat Podarunkowy, który może być wymieniony na wybrany prezent. Wartość przekazanych Kuponów lub zestawów stanowiłaby równowartość kwoty zgromadzonej przez danego Pracownika w wyniku przeprowadzania ww. transakcji i w żadnym razie nie przekroczyłaby 200 zł. Program byłby prowadzony i rozliczany w edycjach miesięcznych. Wnioskodawca podkreśla, że z Pracownikami Agentów, którzy są beneficjentami wyżej opisanych działań promocyjnych, nie łączą go żadne umowy o charakterze cywilnoprawnym ani umowy o pracę. Pracownicy Agentów uczestniczyliby w Programie promocyjnym na zasadzie dobrowolności, nie ciążyłyby na nich żadne obowiązki promowania lub oferowania usług świadczonych przez Wnioskodawcę. Celem Programu byłoby jedynie zachęcenie Pracowników do oferowania produktów właśnie tego konkretnego świadczeniodawcy, jakim jest Wnioskodawca. Przekazanie oferty Wnioskodawcy gościom obiektów prowadzonych przez Agentów, jak i sposób lub forma jej zakomunikowania, zależałoby wyłącznie od swobodnej decyzji pracownika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right