Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2014, sygn. IBPBII/1/415-167/14/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-167/14/BD
Czy pracownicy Spółki korzystający z cateringu, usług gastronomicznych bądź artykułów spożywczych na koszt Spółki uzyskują przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, od którego Spółka powinna pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 lutego 2014 r. (wpływ do Biura 27 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do przychodu pracowników wyżywienia (w formie cateringu, usług gastronomicznych bądź artykułów spożywczych) sfinansowanego przez Spółkę w ramach organizowanych szkoleń, targów, konferencji, prezentacji, spotkań służbowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lutego 2014 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do przychodu pracowników wyżywienia (w formie cateringu, usług gastronomicznych bądź artykułów spożywczych) sfinansowanego przez Spółkę w ramach organizowanych szkoleń, targów, konferencji, prezentacji, spotkań służbowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest polskim rezydentem podatkowym. Spółka jest firmą handlową sprzedającą medyczne środki pomocnicze, w szczególności medyczne pończochy uciskowe, rękawy uciskowe stosowane przy leczeniu obrzęków limfatycznych, opatrunki uciskowe przeciwzakrzepowe stosowane po zabiegach chirurgicznych żył oraz odzież uciskową stosowaną po zabiegach chirurgii plastycznej. W celu realizowania sprzedaży, Spółka zatrudnia pracowników, w tym przedstawicieli handlowych. Przedstawiciele handlowi zamieszkują w różnych częściach Polski i mają przydzielone odrębne obszary działania. Spółka bierze udział w targach, konferencjach i prezentacjach branżowych, w trakcie których pracownicy Spółki prezentują potencjalnym klientom oferowane przez Spółkę towary zachęcając ich do nawiązania kontaktów handlowych ze Spółką. Z uwagi na wprowadzanie do oferty coraz to nowych produktów, Spółka regularnie organizuje swoim pracownikom szkolenia wewnętrzne. Celem tych szkoleń jest opanowanie przez pracowników nowych produktów i tym samym umożliwienie im prawidłowego wykonywania obowiązków pracowniczych, co bezpośrednio przekłada się na przychody Spółki. Dzięki takim szkoleniom pracownicy mogą realizować cele sprzedażowe i przynosić Spółce zyski. Dodatkowo Spółka organizuje w określonych odstępach czasu (np. co miesiąc/kwartał w zależności od potrzeb) spotkania służbowe kadry kierowniczej z pracownikami, w szczególności z przedstawicielami handlowymi, mające na celu dokonanie biznesowego podsumowania pewnego okresu czasu (np. miesiąca, kwartału, roku), omówienie dokonań Spółki, wskazanie i nagrodzenie wyróżniających się pracowników Spółki oraz wyznaczenie pracownikom nowych celów biznesowych na kolejny okres czasu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right