Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.05.2014, sygn. IBPP2/443-132/14/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-132/14/BW

moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonej przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i teletechnicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 lutego 2014r. (data wpływu 11 lutego 2014r.), uzupełnionym pismem z 12 maja 2014r. (data wpływu 14 maja 2014r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonej przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i teletechnicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2014r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczonej przez Wnioskodawcę kompleksowej usługi z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i teletechnicznej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 12 maja 2014r. (data wpływu 14 maja 2014r.), przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z 30 kwietnia 2014r. znak: IBPP2/443-132/14/BW.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (lub Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej z podatku VAT rozlicza się z organem podatkowym za okresy miesięczne (VAT-7). W ramach prowadzonej działalności dokonuje, między innymi, czynności opodatkowanych związanych ze świadczeniem złożonych usług dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Spółka jest tzw. agregatorem na rynku usług SMS/MMS P. tj. wiadomości SMS/MMS za wysłanie, których lub za odebranie których operatorzy telekomunikacyjni świadczący usługi w sieciach telefonii komórkowej ("Operatorzy") pobierają od użytkowników telefonów komórkowych podwyższone opłaty (tj. wyższe niż za samą usługę telekomunikacyjną a to ze względu na treść takich wiadomości zamówioną przez użytkownika telefonu komórkowego). Status agregatora oznacza, że Wnioskodawca nie tylko ma własne usługi oparte o SMS/MMS P. ale i również oferuje szeregu innym podmiotom możliwość świadczenia takich usług w oparciu o infrastrukturę informatyczną i teletechniczną Wnioskodawcy oraz Operatorów. Wnioskodawca ma podpisane umowy obejmujące współpracę w zakresie usług SMS/MMS P., P Sp. z o.o., P. C. S.A. oraz Po. sp. z o.o. (to są operatorzy największych sieci telefonii komórkowej w Polsce) w oparciu o następujący model biznesowy: Konsumenci (ostateczni odbiorcy treści serwisów) wysyłają SMS-y na numery SMS/MMS P.. Zarówno Wnioskodawca, jak i Operatorzy zliczają przychodzące wiadomości, a po zakończeniu okresu rozliczeniowego dotyczącego wyłącznie ruchu (liczby) wiadomości, a więc kwestii technicznych (ruch jest rozliczany w miesiącach kalendarzowych) Operatorzy wysyłają Wnioskodawcy raporty na temat liczby takich wiadomości. Wnioskodawca porównuje dane Operatora ze swoimi statystykami oraz w razie konieczności zgłasza swoje reklamacje, co do liczby wiadomości i po takiej weryfikacji wystawia Operatorowi fakturę VAT na podstawie otrzymanego/ych raportu/ów. Raporty Operatorów przesyłane są w różnych terminach jednak zwykle do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który jest sporządzany raport Operatora dotyczący ruchu wiadomości (np. za wiadomości wysłane/otrzymane przez konsumentów w grudniu 2013 r. Wnioskodawca otrzymał raporty Operatorów do 20 stycznia 2014 r.). Przedmiotowe raporty nigdy nie są jednak przesyłane do Wnioskodawcy w miesiącu, w którym miał miejsce ruch wiadomości objęty treścią danego raportu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00