Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2014, sygn. IBPP4/443-537/13/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-537/13/PK

opodatkowanie jako importu usług kosztów usunięcia szkód powstałych podczas transportu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 14 października 2013 r. (data wpływu 24 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania jako importu usług kosztów usunięcia szkód powstałych podczas transportu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania jako importu usług kosztów usunięcia szkód powstałych podczas transportu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka (Wnioskodawca) świadczy usługi transportowe, polegające na przewozie towarów, którymi są samochody. Transport odbywa się za pomocą ciągników siodłowych i autotransporterów dla klientów z Państw Unii Europejskiej. Usługa świadczona jest przez Spółkę na rzecz Klientów, którzy świadczą ww. usługę tzw. klientowi końcowemu. Oznacza to, iż Spółka jest podwykonawcą Klienta. Zdarza się, iż podczas wykonywania usług transportowych dochodzi do uszkodzenia przewożonych samochodów, np. zarysowań, stłuczeń, wgnieceń, otarć itp. Klient końcowy - zamawiający usługę transportową, organizuje we własnym zakresie naprawę uszkodzonych samochodów (towarów). Kosztami napraw obciąża Klienta, a ten z kolei Spółkę (Przewoźnika), wystawiając fakturę, w kwocie równej wysokości koszów poniesionych na naprawę uszkodzonych pojazdów. Na fakturach klient umieszcza informację, że Spółka jest obowiązana rozliczyć podatek VAT na terytorium Polski.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00