Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2014, sygn. IBPBII/1/415-975/13/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-975/13/MK

Jakie są zasady opodatkowania nagród wypłacanych w ramach sprzedaży premiowej z tytułu zakupów pośrednich?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 października 2013 r. (wpływ do Biura 25 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania nagród wypłacanych w ramach sprzedaży premiowej z tytułu zakupów pośrednich jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2013 r. wpłynął do Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie zasad opodatkowania nagród wypłacanych w ramach sprzedaży premiowej z tytułu zakupów pośrednich.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka organizuje sprzedaż premiową swoich produktów. Powyższa sprzedaż polega na organizowaniu działań Spółki, mających na celu zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów poprzez prowadzenie programu, umożliwiającego klientom otrzymywanie premii za aktywne korzystanie z produktów Spółki, polegających w szczególności na nabywaniu przez klientów produktów Spółki, za które Spółka przyznaje świadczenia pieniężne.

Spółka w regulaminie sprzedaży premiowej jasno wskazuje, iż jest ona adresowana wyłącznie do osób fizycznych, będących konsumentami w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93, ze zm.), mających miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, które nabywają produkty dla celów prywatnych, nie związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Spółka stara się ograniczać wolumen nabywanych produktów, zastrzegając w regulaminie, iż pojedyncza osoba nie może dokonywać nabyć o charakterze hurtowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00