Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.07.2014, sygn. IPTPP2/443-344/14-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-344/14-2/PR

obowiązek uwzględnienia obrotu z tytułu odpłatnego zbycia mienia komunalnego, odpłatnego zbycia gruntów, oddania gruntów w użytkowania wieczyste w kalkulacji proporcji sprzedaży

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2014 r. (data wpływu 6 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględnienia obrotu z tytułu odpłatnego zbycia mienia komunalnego, odpłatnego zbycia gruntów, oddania gruntów w użytkowania wieczyste w kalkulacji proporcji sprzedaży jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku uwzględnienia obrotu z tytułu odpłatnego zbycia mienia komunalnego, odpłatnego zbycia gruntów, oddania gruntów w użytkowania wieczyste w kalkulacji proporcji sprzedaży.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Miasto ... jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowaną dla celu podatku od towarów i usług. Do zakresu działania Miasta należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, realizowane w ramach reżimu publicznoprawnego, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych Miasta należą m.in. sprawy ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska, gospodarki wodnej, edukacji publicznej, kultury, kultury fizycznej i sportu, porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. Z tytułu wykonywania zadań własnych lub wykonywania innych czynności nałożonych odrębnymi przepisami prawa Miasto pobiera różnego rodzaju opłaty, a tym samym uzyskuje określone dochody i przychody w rozumieniu ustawy o finansach publicznych (m.in. dochody z podatku od nieruchomości, opłaty skarbowej, udziału w podatkach dochodowych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00