Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2014, sygn. IPTPP4/443-66/14-4/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-66/14-4/UNR
Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że ewentualna odpowiedzialność Spółki za zaległości w VAT dostawcy paliw wynikająca z art. 105a ust. 1 ustawy o VAT ogranicza się wyłącznie do zaległości w VAT jej bezpośredniego dostawcy (tj. P) i nie obejmuje zaległości w VAT innych podmiotów uczestniczących w łańcuchu dostaw paliw do Wnioskodawcy (przed P).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2014 r. (data wpływu 31 stycznia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie solidarnej odpowiedzialności nabywcy przy obrocie paliwami jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie solidarnej odpowiedzialności nabywcy przy obrocie paliwami.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 kwietnia 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
Wnioskodawca zajmuje się obrotem paliwami, w tym: olejem napędowym, benzynami, olejem opałowym oraz gazem LPG (dalej paliwa). Działalność Wnioskodawcy polega na nabywaniu paliw produkcji krajowej oraz paliw pochodzących z importu (z Białorusi, ze Skandynawii, z krajów Beneluxu i z Niemiec) i ich odsprzedaży na rynku krajowym. Paliwa sprzedawane są głównie do innych podmiotów zajmujących się handlem hurtowym lub detalicznym paliwami lub, w mniejszym zakresie, do ostatecznych odbiorców.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right