Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2014, sygn. IPTPP1/443-757/13-4/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-757/13-4/MW

Powiat nie może występować jako podatnik główny, składający jedną deklarację zawierającą rozliczenie podatku należnego i naliczonego wszystkich jednostek organizacyjnych posługujących się nazwami określonymi w punkcie G wniosku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 03 października 2013 r. (data wpływu 07 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 grudnia 2013r. (data wpływu 18 grudnia 2013r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania powiatu jako podatnika głównego rozliczającego w jednej deklaracji wszystkie podległe mu jednostki budżetowe jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania powiatu jako podatnika głównego rozliczającego w jednej deklaracji wszystkie podległe mu jednostki budżetowe
  • uznania Wojewody za podmiot właściwy dla ewidencji i rozliczenia podatku VAT od gospodarowania mieniem Skarbu Państwa.

Wniosek został uzupełniony w dniu 18 grudnia 2013r. w zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego, przeformułowania postawionych pytań, uiszczenia opłaty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i samodzielność, co określa art. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone w ww. ustawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00