Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2014, sygn. ILPB1/415-1163/14-2/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-1163/14-2/AG
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie momentu powstania przychodu oraz w zakresie dokumentowania sprzedaży usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2014 r. (data wpływu 15 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie momentu powstania przychodu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie momentu powstania przychodu oraz w zakresie dokumentowania sprzedaży usług.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą polegającą między innymi na wykonywaniu robót budowlanych, budowlano-montażowych, oczyszczania ulic i pielęgnacji terenów zielonych. Wymienione roboty realizuje na podstawie zawartych umów dla jednostek samorządowych, jak również dla innych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Umowy zawierają zapisy, które określają dokumenty, na podstawie których i kiedy, Wnioskodawca jako Wykonawca może wystawić fakturę dokumentującą wykonanie usługi, jest tam mowa między innymi o protokole odbioru robót. Roboty mogą być wykonywane i odbierane etapami lub po ich całkowitym zakończeniu. Po zakończeniu robót lub pewnego ich etapu zgodnie z umową, aby uzyskać płatność zostanie inwestorowi zgłoszone zakończenie robót i gotowość do ich odbioru. Faktura dokumentująca wykonanie usługi wraz z należną kwotą i terminem płatności będzie wystawiana po podpisaniu przez Inspektora nadzoru (przedstawiciela Zamawiającego) oraz Wnioskodawcę jako Wykonawcę lub jego przedstawiciela protokołu częściowego odbioru robót lub protokołu końcowego odbioru robót.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right