Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2014, sygn. ILPB1/415-720/14-4/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-720/14-4/AMN
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów oraz w zakresie zwolnień przedmiotowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2014 r. (data wpływu 15 lipca 2014 r.), uzupełnionym w dniu 13 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:
- zwolnień przedmiotowych jest nieprawidłowe,
- kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów oraz w zakresie zwolnień przedmiotowych.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 1 października 2014 r. znak ILPB1/415-720/14-2/AMN na podstawie art. 169 § 1 i § 2 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 7 października 2014 r., wniosek uzupełniono w dniu 13 października 2014 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od sierpnia 2010 r., której przeważającym przedmiotem są pozaszkolne formy edukacji. Jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie jest podmiotem objętym systemem oświaty zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1992 r. o systemie oświaty oraz na podstawie zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. Poza szkoleniami zawodowymi finansowanymi ze środków UE Wnioskodawca prowadzi szkolenia komercyjne na rzecz innych podmiotów z wolnego rynku. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca jest także beneficjentem środków unijnych, ponieważ realizuje projekty z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dla każdego z realizowanych projektów jest zaprowadzona ewidencja pozabilansowa w formie księgi podatkowej, w której są ewidencjonowane otrzymane dofinansowania oraz dokonane wydatki. W realizowanych projektach koszty pośrednie są rozliczane na dwa sposoby: ryczałtem jako procent poniesionych kosztów bezpośrednich lub na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków jako określona kwota kosztów pośrednich, z pełnym udokumentowaniem wydatków (w tym przypadku księgowanie jak wyżej wspominano odbywa się w ewidencji pozabilansowej zaprowadzonej dla konkretnego projektu). Beneficjenta szczególnie interesuje problem ewidencji kosztów pośrednich rozliczanych ryczałtem. Nadmienia się, że ryczałt określa procentowy udział kosztów pośrednich w odniesieniu do wydatków bezpośrednich. Wysokość ryczałtu wynika z indywidualnej metodologii dotyczącej kalkulacji kosztów przedstawionej przez beneficjenta i zaakceptowanej przez instytucję będącą stroną umowy. Dokumenty księgowe dotyczące kosztów pośrednich rozliczanych ryczałtem nie podlegają wymogom ewidencyjnym dotyczącym dokumentacji projektu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right