Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2014, sygn. ILPB1/415-744/14-2/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-744/14-2/AMN

Czy udział w Programie rabatowym, przyznanie rabatów oraz skorzystanie z rabatów przez pracowników Spółki oraz inne osoby będzie prowadziło do powstania przychodu podatkowego po stronie wymienionych osób, w związku z którego powstaniem Spółka byłaby zobligowana pełnić obowiązki płatnika oraz obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku PIT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2014 r. (data wpływu 21 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polską spółką prawa handlowego, prowadzącą działalność w zakresie handlu hurtowego poprzez sieć hal handlowych w Polsce. Obecnie Spółka zatrudnia ponad 3.700 pracowników.

W ramach swojej działalności, Spółka podejmuje różnego rodzaju działania promocyjno- marketingowe kierowane do kontrahentów (w tym klientów, dostawców), których celem jest zwiększenia wolumenu sprzedaży Spółki. Przykładowo w związku z osiągnięciem określonego wolumenu zakupów kontrahenci Spółki mogą otrzymać rabaty na towary oferowane przez Spółkę.

Obecnie, w ramach ww. działań promocyjno-marketingowych. Spółka zamierza oferować swoim pracownikom oraz innym wskazanym przez pracowników osobom rabat w wysokości 5% na towary nabywane od Spółki. Rabaty byłyby przyznawane uprawnionym osobom w sposób ciągły na towary, z wyłączeniem towarów będących w innej ofercie promocyjnej Spółki (tzw. zasada niełączenia promocji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00