Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2014, sygn. ILPP4/443-298/14-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-298/14-4/ISN

Podatek od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia urządzenia wiertniczego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 sierpnia 2014 r. (data wpływu 28 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia urządzenia wiertniczego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia urządzenia wiertniczego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 sierpnia 2014 r. (data wpływu 28 sierpnia 2014 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W 2012 r. Spółka (dalej: Zamawiający) zawarła umowę z kontrahentem z Włoch (dalej: Wykonawca) na wykonanie i dostarczenie przez kontrahenta włoskiego urządzenia wiertniczego. Płatność za wykonanie przedmiotu umowy nastąpiła częściowo, to znaczy 80% wartości (30% i 50%) wpłacone zostało przed dokonaniem dostawy przez Wykonawcę, a pozostała część (15% i 5%) po dokonaniu dostawy. Na każdą wpłatę kontrahent zagraniczny wystawił fakturę. Zgodnie z umową w lutym 2013 r. Zamawiający wpłacił pierwszą zaliczkę (30% wartości) na nabycie powyższego urządzenia, a Wykonawca potwierdził wpłatę dokonanej zaliczki fakturą. Po wykonaniu urządzenia dokonano drugiej wpłaty w wysokości 50% wartości przedmiotu umowy, a po spełnieniu warunków zawartych w umowie Wykonawca dostarczył towar do Zamawiającego i wystawił faktury na pozostałą część wartości przedmiotu umowy, najpierw na 15% później na 5%, przy czym ostatnia rata płatności dotyczyła wyłącznie usługi dotyczącej nadzoru nad wierceniem otworu przez pracowników Wykonawcy i szkolenie załogi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00