Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2014, sygn. ILPB1/415-540/14-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-540/14-2/AP

Sprzedaż premiowa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2014 r. (data wpływu 23 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem w akcji promocyjnej jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej obowiązków płatnika w związku z wypłatą Nagród Pieniężnych Klientom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy będą nabywali towary objęte Programem w ramach i na cele prowadzonej działalności gospodarczej,
  • prawidłowe w pozostałej części.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem w akcji promocyjnej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A. Organizacja Akcji Promocyjnej.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest liderem na rynku polskim w hurtowej dystrybucji szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych (tzw. produktów B).

Wnioskodawca, w ramach prowadzonej hurtowej dystrybucji towarów, współpracuje z innymi podmiotami gospodarczymi m.in. na podstawie umów franczyzy, regulujących wzajemne prawa i obowiązki stron. W przypadku umów franczyzy, klientami Spółki są sklepy detaliczne, które dokonują sprzedaży na rzecz ostatecznych nabywców (odbiorców detalicznych). Wnioskodawca dokonuje również sprzedaży towarów na rzecz podmiotów, które zawarły umowy franczyzowe z pomiotami zależnymi od Wnioskodawcy (również będący franczyzodawcami). Podmioty, z którymi Spółka współpracuje w oparciu o powyższe zasady, zwane będą dalej Franczyzobiorcami. Natomiast sieci współpracy, w ramach których działają Franczyzobiorcy, zwane będą dalej Siecią Franczyzową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00