Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2014, sygn. ILPP2/443-470/14-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-470/14-2/MR

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym może/będzie mogła ona przechowywać kopie faktur oraz kopie faktur korygujących wystawionych przy użyciu kas z elektronicznym zapisem kopii czy też systemu Market (których oryginały wydawane/przesyłane są/będą do odbiorców w formie papierowej), wyłącznie w formie elektronicznej (w postaci zapisu elektronicznego bez konieczności drukowania i magazynowania tych kopii faktur i kopii faktur korygujących przez Spółkę w wersji papierowej)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2014 r. (data wpływu 23 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej faktur i faktur korygujących wydawanych/przesyłanych do odbiorców w formie papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej faktur i faktur korygujących w formie elektronicznej wydawanych/przesyłanych do odbiorców w formie papierowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka, Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży towarów handlowych, poprzez sieć sklepów na terenie całej Polski. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest w ponad 70 sklepach Spółki.

Z uwagi na charakter swojej działalności, w ciągu roku Wnioskodawca realizuje bardzo dużą liczbę transakcji sprzedażowych w sklepach, w tym dokumentowanych paragonami i fakturami. Każda transakcja sprzedaży realizowana na rzecz nabywców/klientów jest rejestrowana za pośrednictwem kasy rejestrującej i potwierdzana paragonem fiskalnym, a jeżeli nabywca zgłosi takie żądanie dodatkowo również fakturą wystawianą w formie papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00