Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2014, sygn. ILPP4/443-103/14-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-103/14-2/BA

Archiwizowanie otrzymanych faktur papierowych w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2014 r. (data wpływu 6 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania w formie elektronicznej (bez ich drukowania) wystawionych i wysyłanych faktur do kontrahentów w formie papierowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania w formie elektronicznej (bez ich drukowania) wystawionych i wysyłanych faktur do kontrahentów w formie papierowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Spółka z tytułu sprzedaży swoich produktów (kawy) wystawia faktury VAT na rzecz swoich odbiorców. Faktury VAT dokumentujące dostawy towarów są wystawiane zarówno w formie papierowej dla klientów, z którymi właśnie taka forma faktury została uzgodniona, jak i w formie elektronicznej dla klientów, z którymi Wnioskodawca uzgodnił taką formę przekazywania faktur VAT. W związku z faktem, że wystawianie przez Spółkę faktur VAT wiąże się z ponoszeniem wydatków w postaci kosztów papieru i tonera do drukarki, a także przechowywanie i archiwizowanie dużej ilości papierowych faktur jest uciążliwe, Wnioskodawca rozważa zmianę sposobu przechowywania kopii faktur VAT wystawianych w formie papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00