Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.04.2014, sygn. ILPB3/423-19/14-5/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-19/14-5/PR
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont drogi.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z 16 stycznia 2014 r. (data wpływu 20 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont drogi - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony pismem z 27 marca 2014 r. - o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na remont drogi.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka Sp. z o.o. (dalej jako Wnioskodawca), będąca członkiem międzynarodowej grupy kapitałowej, globalnym liderem na rynku producentów elementów silników, jest właścicielem nieruchomości (), na której jest położony zakład produkcyjny, m.in. odlewnia oraz zakład obróbki mechanicznej (dalej jako Zakład). Przy użyciu najnowszych technologii w Zakładzie produkowane są m.in. tuleje cylindrowe dla samochodów ciężarowych i osobowych, tuleje wielkogabarytowe, zestawy cylindrowo-tłokowe (zestawy naprawcze), prowadnice zaworowe, wkładki tłokowe, tłoki i zawory. Elementy silników produkowane w Zakładzie są dostarczane do nabywców na terenie Unii Europejskiej, jak również poza jej granicami przy użyciu transportu drogowego (m.in. wielkogabarytowych samochodów ciężarowych). Z uwagi na znaczną skalę produkcji w Zakładzie zatrudnionych jest obecnie ponad 3.000 pracowników. W uznaniu dla szczególnego wkładu Wnioskodawcy w rozwój lokalnej społeczności na mocy uchwały z dnia 31 sierpnia 2005 r. Rady Miejskiej traktowi komunikacyjnemu, przy którym położony jest Zakład nadano nazwę ul. (). Dojazd do zakładu możliwy jest jedynie za pośrednictwem ul. () położonej na nieruchomości będącej własnością Powiatu () (dalej jako Powiat). Ze względu na intensywną eksploatację ul. () (m.in. potrzeba zapewnienia dojazdu dla wielkogabarytowych samochodów ciężarowych transportujących elementy wyprodukowane na terenie Zakładu), jej stan techniczny na odcinku prowadzącym bezpośrednio do Zakładu (dalej jako Droga) uległ znacznemu pogorszeniu, utrudniając lub uniemożliwiając dojazd do Zakładu części pojazdów, w tym również pracownikom pracującym na jego terenie. Zły stan odcinka Drogi prowadzącego bezpośrednio do Zakładu, wpływał także negatywnie na wizerunek Wnioskodawcy. Dążąc do poprawy stanu infrastruktury drogowej Wnioskodawca zawarł porozumienie z Powiatem, na podstawie którego zobowiązał się pokryć z góry określoną część wydatków Powiatu na remont Drogi (dalej jako Porozumienie). Po dokonaniu remontu Drogi, Powiat wystawił Wnioskodawcy fakturę dokumentującą wykonanie usługi opisanej w Porozumieniu (dalej jako Faktura). Wnioskodawca uregulował w całości należności wobec Powiatu ze wskazanego tytułu z własnych środków w terminie wskazanym na Fakturze. Wnioskodawca w przyszłości nie otrzyma w żadnej formie zwrotu kwoty zapłaconej na rzecz Powiatu na podstawie Faktury. Faktura nie została jeszcze wprowadzona do ksiąg rachunkowych Wnioskodawcy. Droga nie jest używana przez Wnioskodawcę na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right