Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2014, sygn. ITPP2/443-1104/14/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1104/14/EB
Zbycie gruntu siecią wodociągową i kanalizacyjną oraz zbycie gruntów niezabudowanych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2014 r. (data wpływu 18 sierpnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku zbycia w formie aportu nieruchomości gruntowych zabudowanych siecią wodociągową oraz kanalizacji sanitarnej jest nieprawidłowe,
- zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości gruntowej niezabudowanej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości gruntowych zabudowanych siecią wodociągową oraz kanalizacji sanitarnej i nieruchomości niezabudowanej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina Miejska (dalej: Gmina) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na obszarach położonych na terenie Gminy (dalej: Infrastruktura). W ramach realizacji przedmiotowych inwestycji Gmina występuje w charakterze inwestora. W szczególności, w latach 2005-2007 Gmina zrealizowała inwestycję w zakresie modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową kanalizacji sanitarnej w miejscowości K. (dalej: Inwestycja). W wyniku realizacji inwestycji powstała infrastruktura, obejmująca m.in. sieci wodociągowe, kanalizację sanitarną oraz przepompownię ścieków (dalej: Urządzenia Przesyłowe). Prace budowlane w ramach inwestycji były wykonywane przez podmioty zewnętrzne, które naliczały podatek VAT na wystawianych na rzecz Gminy fakturach. W trakcie realizacji procesu inwestycyjnego Gmina nie odliczała podatku VAT z ww. faktur, gdyż, zgodnie z ówczesną praktyką, po realizacji projektu zamierzała oddać poszczególne wytworzone lub ulepszone w ramach inwestycji środki trwałe w nieodpłatne użytkowanie na rzecz miejskiej spółki komunalnej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji (dalej: PWiK).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right