Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2014, sygn. ITPP1/443-786/14/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-786/14/BK

Jaką stawkę podatku od towarów i usług powinien zastosować Wnioskodawca do robót budowlanych polegających na przebudowie budynku koszarowego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2014 r. (data wpływu 10 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lipca 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej zawarł umowę o roboty budowlane Nr ..z Rejonowym Zarządem Infrastruktury z siedzibą. Wnioskodawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych polegających m.in. na przebudowie budynku koszarowego nr . 67 % powierzchni budynku koszarowego przeznaczone jest na cele mieszkalne. W ramach robót ogólnobudowlanych Wnioskodawca będzie przeprowadzał kompleksowy remont pomieszczeń obejmujący m.in. wymianę okien, instalacji elektrycznych, sanitarnych, zmianę rozkładu ścianek działowych, roboty wykończeniowe itp. W wyniku prac prowadzonych w budynku nr . nie dojdzie do zmiany sposobu jego użytkowania. Zamawiający (..) przebudowę budynku koszarowego nr .w , zlokalizowanego na działce nr ..obr. .oraz przebudowę ze zmianą sposobu użytkowania na budynek sztabowy budynku nr .., zlokalizowanego na działce nr ..obr. wraz z niezbędną infrastrukturą zewnętrzną zakwalifikował łącznie jako zamierzenie pod symbolem PKOB 1274. Klasa ta obejmuje m.in. zabudowania koszarowe. Zdaniem Wnioskodawcy opis dokonany przez Zamawiającego w odniesieniu do przebudowy budynku nr .. jest nieprawidłowy. Zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych - PKOB ( Dz. U. z 1999r. nr 112, poz. 1316 z późn. zm.) pkt. 2 budynki dzielą się na mieszkalne i niemieszkalne. Budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadkach, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Budynek nr 60 po wykonaniu przez Wnioskodawcę prac budowlanych będących przedmiotem zamówienia, będzie wykorzystywany jako budynek mieszkalny (zlokalizowany w koszarach). Na podstawie pkt. 5 załącznika do ww. rozporządzenia w przypadku kompleksowych obiektów budowlanych, składających się z kilku budynków, każdy budynek powinien być klasyfikowany jako samodzielna jednostka. W ocenie Wnioskodawcy zasadna jest klasyfikacja przebudowy budynku nr 60 jako PKOB 1130. czyli Budynki zbiorowego zamieszkania ( klasa obejmuje m.in. budynki mieszkalne na terenie koszar ). Zgodnie z art. 41 ust. 12a i 12 ustawy o podatku od towarów i usług stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Jeżeli przedmiotem umowy będą roboty budowlane w budynkach mieszkalnych, to należna stawka powinna wynosić 8%. Stanowisko Wnioskodawcy odnośnie sposobu zakwalifikowania obiektu podziela Dyrektor Urzędu Statystycznego w Łodzi, który w interpretacji nr potwierdził, że przebudowa budynku koszarowego, którego co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest do celów mieszkaniowych mieści się w grupowaniu PKOB grupa 113 klasa 1130 Budynki zbiorowego zamieszkani. Zamawiający nie wyraża jednak zgody na wprowadzenie zmian w kwalifikacji obiektu, powołując się na nieobowiązujący od roku 2010 art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 roku o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. RZI w twierdzi, że zgodnie z wyrokiem NSA z 27 kwietnia 2009 roku II FPS 1/09 nie mogą być uznane za budynki mieszkalne lub ich części w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00