Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2014, sygn. ITPP1/443-358/14/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-358/14/MN

1. Czy realizacja przez samorządowy zakład budżetowy zadań własnych tworzącej go jednostki samorządu terytorialnego (gminy) o charakterze użyteczności publicznej w zakresie zadań własnych gminy, nie stanowi świadczeń (usług w rozumieniu art. 8 ustawy VAT) podlegających opodatkowaniu VAT pomiędzy tymi podmiotami, a tym samym nie ma podstaw prawnych do wystawiania faktur przez w/w zakład na gminę w oparciu o ustawę VAT?
2. Czy dla udokumentowania należności z tytułu poniesionych przez ZUK kosztów, na które gmina przekazuje samorządowemu zakładowi budżetowemu środki z budżetu gminy wystarczającym dokumentem jest nota księgowa wystawiana przez ten Zakład na gminę ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2014 r. (data wpływu 3 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności zleconych przez Gminę oraz zasad dokumentowania tych czynności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności zleconych przez Gminę oraz zasad dokumentowania tych czynności.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wójt Gminy za pośrednictwem Urzędu Gminy realizując uchwałę budżetową Rady Gminy na dany rok zleca swojemu Zakładowi Usług Komunalnych (ZUK) będącemu samorządowym zakładem budżetowym wykonanie wielu czynności, które są zadaniami własnymi Gminy, w tym: utwardzenie dróg, zakupy kruszywa, remonty dróg, zimowe utrzymanie dróg, prace dotyczące utrzymania zieleni gminnej itp. Uchwała budżetowa Rady Gminy zawiera jako załącznik Plan budżetu ZUK na dany rok, w ten sposób widoczne są wzajemne powiązania w zakresie wykonywania czynności zleconych przez Urząd Gminy do ZUK i ich źródeł finansowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00