Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2014, sygn. ITPB1/415-266/14/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-266/14/AK

Czy wynagrodzenie właściciela pełniącego jednocześnie funkcję dyrektora przedszkola, pracownika dydaktycznego, niepublicznego przedszkola pokryte w całości z dotacji podmiotowej Urzędu Miejskiego jest zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych a koszty w tym wypadku nie powstaną, zgodne z art. 23 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2014 r. (data wpływu 19 marca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od opodatkowania wynagrodzenia właściciela niepublicznego przedszkola jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia od opodatkowania wynagrodzenia właściciela niepublicznego przedszkola.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi niepubliczne przedszkole, którego działalność jest finansowana z dotacji otrzymywanych z Urzędu Miejskiego oraz wpłat dokonywanych przez rodziców. Prowadzona działalność opodatkowana jest podatkiem liniowym (art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). W prowadzonej placówce oświatowej wykonuje obowiązki dyrektora, które związane są z organizacją przedszkola, rekrutacją kadry pedagogicznej i pracowników pomocniczych, koordynacją pracy, administrowaniem lokalem oraz placem zabaw, pełni funkcje zarządcze i nadzorcze nad całokształtem funkcjonowania przedszkola, a także z racji swego pedagogicznego wykształcenia sprawuje również opiekę edukacyjną nad dziećmi. Własne wynagrodzenie uzależnione od zaangażowania, wyników finansowych przedszkola oraz ilości dzieci Wnioskodawca pokrywa z dotacji podmiotowej Urzędu Miejskiego (podobnie jak pozostałych pracowników zatrudnionych w ramach stosunku pracy lub umów cywilnoprawnych). Środki z dotacji podmiotowej otrzymane z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, przeznaczone na wydatki bieżące placówki (w tym wynagrodzenie właściciela niepublicznego przedszkola) są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy. Otrzymana dotacja stanowi bowiem przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z podatku nie podlegający wykazaniu w zeznaniu rocznym. W konsekwencji wartość pracy własnej właściciela Dyrektora i nauczyciela niepublicznego przedszkola nie stanowi kosztu uzyskania przychodu z racji bezpośredniego sfinansowania tego wydatku z dotacji oraz faktu, że własna praca podatnika nie stanowi kosztu uzyskania przychodu (art. 23 ust. 1 pkt 10 ustawy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00