Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.05.2014, sygn. ITPB1/415-201/14/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-201/14/MW

Do jakiego źródła przychodów należy zaliczyć opisane przychody oraz w jaki sposób określić koszty uzyskania przychodów z tego źródła?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2014 r. (data wpływu: 27 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2014 r. (data wpływu: 15 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania przychodów z działalności polegającej na udostępnianiu powierzchni reklamowej na własnych stronach internetowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania przychodów z działalności polegającej na udostępnianiu powierzchni reklamowej na własnych stronach internetowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest uczestnikiem internetowego programu. Jego organizatorem jest firma z siedzibą w Irlandii.

Do programu Wnioskodawca przystąpił poprzez akceptację ustalonego przez firmę regulaminu (w formie elektronicznej), co jest jednoznaczne z zawarciem przez Niego umowy w sposób dorozumiany z ww. firmą (art. 60 oraz art. 384 Kodeksu cywilnego). Mimo że umowa ta nie została jawnie określona umową zlecenia to jest ona bardzo podobna do tego rodzaju umowy. Przedmiotem zawartej umowy jest zlecenie wykonania m.in. czynności obejmujących przystosowanie strony internetowej do zasad programu, zapewnianie dla firmy dostępu do działającej strony zdolnej do wyświetlania reklam, wykonywanie usługi z zakresu udostępniania powierzchni reklamowej na tej stronie oraz utrzymania tej strony w taki sposób, aby było możliwe wyświetlanie na niej reklam na czas trwania umowy. Zgodnie z umową przystępując do programu, użytkownik zezwala Firmie na obsługę reklam i innych treści (...) lub innych składników majątku zatwierdzonych przez Firmę oraz Firma ma prawo dostępu do składników majątku lub ich części (wyrażenie majątek definiuje tutaj stronę internetową Wnioskodawcy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00