Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2014, sygn. ITPP3/443-72a/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-72a/14/MD

Obowiązek opodatkowania przez powiat przekazania nieruchomości gruntowej na rzecz innej jednostki samorządu terytorialnego w ramach rekompensaty kosztów poniesionych przez tą ostatnią w związku ze wspólnie realizowaną inwestycją.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2014 r. (data wpływu 17 lutego 2014 r.), uzupełnionym w dniu 5 maja 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku opodatkowania przez Powiat przekazania nieruchomości gruntowej na rzecz innej jednostki samorządu terytorialnego w ramach rekompensaty kosztów poniesionych przez tą ostatnią w związku ze wspólnie realizowaną inwestycją jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 5 maja 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku opodatkowania przez Powiat przekazania nieruchomości gruntowej na rzecz innej jednostki samorządu terytorialnego w ramach rekompensaty kosztów poniesionych przez tą ostatnią w związku ze wspólnie realizowaną inwestycją.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat ... (dalej Powiat) jest zarejestrowany w urzędzie skarbowym jako podatnik VAT czynny. Powiat zamierza zbyć w drodze bezprzetargowej na rzecz Miasta ... . (dalej Miasto) nieruchomość niezabudowaną stanowiącą własność Powiatu położoną w Powiecie, w jednostce ewidencyjnej Miasta (Miasto nie jest miastem na prawach powiatu, jest gminą miejską). Ww. nieruchomość położona jest w obrębie ewidencyjnym i jest oznaczona geodezyjnie jako działka ewidencyjna 317/3 o pow. 0,8633 ha. Zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania, działka oznaczona jest symbolem I.ZR tereny rekreacji ogólnodostępnej z infrastrukturą rekreacyjną z dopuszczeniem zabudowy usługowej w zakresie gastronomii i handlu. Dopuszcza się organizowanie miejsc postojowych w ilości maksymalnej 20 stanowisk postojowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00