Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2014, sygn. ITPP2/443-65/14/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-65/14/PS
Odliczenie podatku naliczonego przy przebudowie targowiska oraz bieżącym jego utrzymaniem.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2014 r. (data wpływu 20 stycznia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 10 kwietnia 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie:
- prawa do odliczenia podatku naliczonego przy przebudowie targowiska jest nieprawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z bieżącym utrzymaniem targowiska jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 10 kwietnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy przebudowie oraz bieżącym utrzymaniem targowiska.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W tym roku będzie prowadzić inwestycję w zakresie przebudowy targowiska. Przebudowa będzie stanowić ulepszenie w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym istniejącego targowiska. W związku z tą inwestycją Gmina poniesie wydatki na: utwardzanie placu, postawienie zadaszenia, wykonanie ogrodzenia, wykonanie toalet, nasadzenie zieleni, itp. Wydatki będą dokumentowane przez dostawców/wykonawców fakturami VAT. Na realizację tego przedsięwzięcia Gmina uzyska dofinansowanie w ramach PROW do kwoty netto nakładów. Będzie również ponosić koszty bieżące, związane z utrzymaniem targowiska, tj. w szczególności utrzymaniem czystości, remontami, konserwacją, mediami, itp. (wydatki bieżące). Po zakończeniu inwestycji targowisko składać się będzie z otwartego obszaru miejsc przeznaczonych na handel, na którym będą mogły lokować swoje stoiska podmioty zewnętrzne, sprzedające na targowisku oraz z części, w której znajdować się będą zadaszone boksy handlowe, udostępnione odpłatnie innym handlującym. Na zajmujących boksy Gmina zamierza wystawiać faktury VAT z tytułu czynszu, na podstawie podpisanych umów cywilnoprawnych. Targowisko będzie udostępniane podmiotom zewnętrznym na dwóch różnych zasadach dotyczących odpłatności za prowadzenie handlu w tym miejscu. Będą pobierane opłaty dwojakiego rodzaju: z mocy prawa, w oparciu o ustawę o podatkach i opłatach lokalnych, tzw. opłata targowa oraz na podstawie umów cywilnoprawnych - opłaty za udostępnianie zadaszonych boksów. Niezależnie od faktu, czy dany sprzedawca skorzysta z przypisanego mu boksu w danym dniu, czy nie, będzie musiał uiścić opłatę na podstawie wystawionej faktury VAT. Faktury będą wystawiane w cyklu miesięcznym i ujmowane w deklaracjach podatkowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right