Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.03.2014, sygn. ITPP2/443-1322/13/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1322/13/PS

Zwolnienie od podatku usług szkoleniowych ratownictwa wodnego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2013 r. (data wpływu 9 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 11 marca 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie zwolnienia od podatku usług szkoleniowych ratownictwa wodnego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 11 marca 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług szkoleniowych ratownictwa wodnego.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

S. WOPR jest stowarzyszeniem kultury fizycznej. Działa na mocy ustawy prawo o stowarzyszeniach, ustawy o kulturze fizycznej i statutu. Jest specjalistycznym stowarzyszeniem kultury fizycznej, zrzeszonym w Wodnym Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym, posiada osobowość prawną, swoją działalność opiera na pracy społecznej członków, a dochód z działalności gospodarczej przeznacza na realizację celów statutowych, nie może być on przeznaczony do podziału między członków. Od dnia 6 lutego 2013 r. posiada zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego. Zgodnie ze statutem WOPR - Rozdział II Cele i sposoby działania. Na podstawie paragrafu 9: Celem S. WOPR jest: organizowanie pomocy oraz ratowanie osób, które uległy wypadkowi lub narażone są na niebezpieczeństwo utraty zdrowia na wodach śródlądowych i morskich, paragraf 10 S. WOPR realizuje swoje cele poprzez: organizowanie wodnej służby ratowniczej, współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie bezpieczeństwa i porządku na wodach, udział w akcjach ratowniczych podczas zagrożeń powszechnych, katastrof naturalnych, ujawnienie zagrożeń bezpieczeństwa osób pływających i kąpiących się, wydanie ekspertyz i opinii w zakresie bezpieczeństwa wodnego, dokonywanie przeglądów kąpielisk, opracowanie i prowadzenie szkoleń oraz doskonalenie umiejętności ratowniczych, nadawanie stopni ratowniczych, nauczanie i doskonalenie umiejętności pływania, egzaminowanie i wydawanie dokumentów oraz odznak potwierdzających umiejętności, pływania, prowadzenie działalności sportowej, turystycznej i rekreacyjnej, świadczenie usług z zakresu ratownictwa wodnego, prowadzenie działalności gospodarczej we własnym zakresie i poprzez udział w innych przedsięwzięciach mających na celu uzyskanie środków na realizację zadań statutowych, prowadzenie wśród dzieci i młodzieży zainteresowanej ratownictwem wodnym działalności w zakresie szkolenia i wychowania, kultury fizycznej i sportu. WOPR zamierza prowadzić mini szkołę ratownictwa wodnego, której uczestnikami będą jego członkowie w wieku od 7 do 15 lat. Mini szkoła realizować będzie program kursu ratownika wodnego - 1 etap pływanie sportowe z elementami ratownictwa wodnego, zajęcia ogólnorozwojowe - np. rajdy rowerowe, piłka wodna, spływy kajakowe. WOPR planuje zorganizować sekcję ratownictwa sportowego. Uczestnikami tej sekcji będą jego członkowie w wieku od 12 do 30 lat - ratownicy wodni. Programem sekcji będzie: pływanie sportowe z elementami ratownictwa wodnego, realizacja programu kursu ratownika wodnego - 3 etapy. Celem sekcji ratownictwa sportowego będzie przygotowanie uczestników zajęć do zawodów sportowych o charakterze ratownictwa wodnego, przygotowanie do pełnienia dyżurów ratowniczych na kąpieliskach. Od uczestników obu programów pobierane będą składki miesięczne w równej wysokości zatwierdzone uchwałą zarządu. Pieniądze przeznaczone są na wynagrodzenie instruktora, opłatę za wynajem pływalni i innych pomieszczeń służących do realizacji programu zajęć, zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu na potrzeby prowadzonych zajęć. WOPR nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.). Świadczone szkolenia, o których mowa we wniosku, prowadzone będą w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach. Są to: ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. Nr 208, poz. 1240), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (Dz. U. poz. 747) oraz Decyzja nr 6/2012 Prezesa WOPR z dnia 8 września 2012 r. załącznik nr 1 w sprawie programu szkolenia ratowników wodnych i instruktorów w zakresie ratownictwa wodnego. Ww. przepisy obowiązują w prowadzonej mini szkole i sekcji ratownictwa sportowego. WOPR nie uzyska przed rozpoczęciem szkoleń akredytacji w rozumieniu przepisów o systemie oświaty dla świadczonych szkoleń, o których mowa w złożonym wniosku. Składki, o których mowa we wniosku, które będą pobierane od uczestników szkoleń w ramach ratownictwa sportowego, nie będą składkami członkowskimi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00