Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.02.2014, sygn. ITPP1/443-1272/13/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1272/13/KM

Korekta podatku naliczonego w związku z zawarciem umowy dzierżawy oraz sposoób i tryb dokonania tej korekty.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2013 r. (data wpływu 5 grudnia 2013 r.) uzupełnionym w dniu 25 lutego 2014 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podatku naliczonego w związku z zawarciem umowy dzierżawy oraz sposobu i trybu dokonania tej korekty - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony w dniu 25 lutego 2014 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podatku naliczonego w związku z zawarciem umowy dzierżawy oraz sposobu i trybu dokonania tej korekty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasto jest podmiotem zarejestrowanym jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Składa do Urzędu Skarbowego comiesięczne deklaracje VAT-7. Gmina w latach 2008-2011 prowadziła inwestycję polegającą na przebudowie i remoncie budynku zaplecza Amfiteatru Miejskiego. Kolejne etapy inwestycji były oddawane do użytkowania odpowiednio w 2009, 2010, 2011 roku. Wartość początkowa każdego etapu inwestycji przekracza 15 tys. złotych. Środki trwałe, powstałe w wyniku ukończenia inwestycji Gmina udostępniła Miejskiemu Domowi Kultury z siedzibą w do nieodpłatnego użytkowania. Stan taki trwał do 18 grudnia 2012 r., gdyż w tym dniu została zawarta umowa dzierżawy pomiędzy Gminą a MDK. Gmina zatem od 2012 r. zaczęła wykorzystywać przedmiotową infrastrukturę do świadczenia usług podlegających opodatkowaniu VAT (niekorzystąjących ze zwolnienia z podatku). Wystawia z tego tytułu na rzecz MDK faktury VAT z tytułu czynszu najmu, ujmuje je w rejestrach sprzedaży oraz deklaracjach VAT odprowadza VAT należny. MDK wykorzystuje udostępnioną mu odpłatnie infrastrukturę na działalność statutową, do której należy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00