Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.03.2014, sygn. ITPP2/443-1328/13/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1328/13/AP

Korekta podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia infrastruktury.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 6 i 28 lutego 2014 r. (daty wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji polegającej na remoncie i adaptacji na świetlicę wiejską budynku po byłym biurze - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 6 i 28 lutego 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji polegającej na remoncie i adaptacji na świetlicę wiejską budynku po byłym biurze.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadziła inwestycję - R... . Inwestycja była realizowana w 2011 r. Budynek został oddany do użytkowania w 2011 r. Obecnie służy do czynności nieopodatkowanych. Dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Rozważa zawarcie z zakładem budżetowym umowy dzierżawy lub najmu należącego do Gminy budynku. Zakład budżetowy, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczy i nadal będzie świadczył, za pomocą zarządzanej infrastruktury, usługi dla ludności. W praktyce miałby się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby z zakładem umowę najmu lub dzierżawy. Odpłatność za najem lub dzierżawę w opisanych wyżej przypadkach będzie skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie, ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące zakład budżetowy i Gminę. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarowi usług, opodatkowałaby świadczenie usług na rzecz zakładu, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury, Gmina rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Gmina składa deklaracje za okresy miesięczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00