Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2013, sygn. DD3/033/79/OBQ/11/PK-690, Minister Finansów, sygn. DD3/033/79/OBQ/11/PK-690
sposób opodatkowania nagród rzeczowych wygranych w konkursie
ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ
Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.), Minister Finansów, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 4 października 2010 r. Nr IBPB II/1/415-631/10/BD wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację i stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 czerwca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania nagród rzeczowych wygranych w konkursie, jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 października 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając na podstawie § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) wydał w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na ww. wniosek złożony w dniu 2 lipca 2010 r.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą, w ramach której świadczy usługi marketingu, w szczególności polegające na usługowym tworzeniu lub/i organizowaniu różnego rodzaju programów promocyjnych. W związku ze swoją działalnością Wnioskodawca na zlecenie klientów i w ich imieniu będzie organizował konkursy lub sprzedaże premiowe skierowane do konsumentów. W konkursach przyznawane będą nagrody. Jednocześnie głównym beneficjentem konkursu jest zleceniodawca, bowiem podejmowane przez Wnioskodawcę czynności mają na celu zwiększenie sprzedaży producenta, umocnienie jego pozycji rynkowej, a także zwiększenie popularności wśród klientów. Oczywiście korzyść jednostkową w postaci nagrody odnosił będzie także każdy ze zwycięzców konkursu. Konkursy będą realizowane w sklepach sieci supermarketów w Polsce bądź w innych sklepach sieciowych. W każdym ze sklepów, na terenie którego konkurs będzie miał miejsce, rozwieszone zostaną informacje o warunkach uczestnictwa w konkursie, przyznawanych nagrodach oraz stronie internetowej, na której znaleźć będzie można szczegółowy regulamin. Strony internetowe, na których umieszczony będzie regulamin, nie są stronami wewnętrznymi dostępnymi jedynie dla pracowników. Dostęp do nich nie jest ograniczony także w żaden inny sposób, w szczególności nie wymagane są żadne hasła. Zgodnie z aktualną wersją projektu regulaminu organizatorem konkursu jest Wnioskodawca. Przedsięwzięcie organizowane jest w oparciu o instytucję przyrzeczenia publicznego uregulowaną w art. 919 i nast. Kodeksu cywilnego. Czas trwania konkursu będzie także określony w regulaminie. Konkurs nie będzie miał charakteru loterii promocyjnej. Regulamin wyłączał będzie od wzięcia udziału w konkursie osoby niepełnoletnie oraz pracowników i współpracowników: producenta, organizatora oraz sieci sklepów, a także członków ich najbliższych rodzin. Projekt regulaminu, uwzględniającego wskazówki zleceniodawców Wnioskodawcy, przewiduje trzy warunki wzięcia udziału w konkursie, tj.: zakup jednego z produktów wskazanych przez producenta-zleceniodawcę, wysłanie SMSa z dokończonym hasłem reklamowym (jednocześnie wysłanie SMSa jest zgłoszeniem do udziału w konkursie) oraz zachowanie paragonów dokumentujących zakup produktu. Zwycięzcy wybierani będą przez Kapitułę Konkursu. Kapituła może składać się z parzystej bądź nieparzystej ilości jurorów. Zgodnie z proponowanym regulaminem wyłączona będzie możliwość uzyskania równowartości pieniężnej za przyznane nagrody. Nagrody rzeczowe stanowiące wygraną w konkursach zakupuje Wnioskodawca wg własnego uznania. Wśród nich są takie, których jednostkowa wartość nie przekracza sumy 760 zł oraz takie, których wartość przewyższa tę sumę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right