Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2013, sygn. IPPB3/423-735/13-2/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-735/13-2/KK
w zakresie ustalenia momentu potrącalności pośrednich kosztów uzyskania przychodów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 04.09.2013r. (data wpływu 17.09.2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- momentu potrącalności pośrednich kosztów uzyskania przychodów (pytanie nr 1) jest prawidłowe,
- momentu potrącalności bezpośrednich kosztów uzyskania przychodów (pytanie nr 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.09.2013r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu potrącalności kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzi na terenie Polski działalność handlowo-usługową związaną z dostarczaniem, konfiguracją i serwisowaniem sprzętu komputerowego oraz oprogramowania. Zgodnie z zakresem działalności Wnioskodawca zawiera z klientami umowy na usługi opieki technicznej (wsparcia serwisowego systemów komputerowych.
Wnioskodawca wziął udział w przetargu na udzielenie zamówienia publicznego przez spółkę obowiązaną do stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwanej dalej u,p.z.p.. Przedmiotem umowy cyt: Jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego rozszerzonego wsparcia serwisowego dla urządzeń składowania danych.... zwanych dalej Sprzętem oraz dla systemu operacyjnego Linux zwanym dalej oprogramowaniem. Umowa na rozszerzone wsparcie serwisowe podpisana została na okres 36 miesięcy, przy czym w umowie określono kwartalne okresy rozliczeniowe. W załączniku do umowy stanowiącym jego integralną część określono wykaz sprzętu i oprogramowania objętego rozszerzonym wsparciem serwisowym. Po podpisaniu umowy okazało się, że producent sprzętu (objętego wsparciem serwisowym) zaprzestał aktualizacji oprogramowania z uwagi na zakończenie sprzedaży produktu i zastąpienie go ulepszoną wersją. Działania takie są dość często spotykane w obszarze infrastruktury informatycznej z uwagi m.in. na szybki postęp technologiczny. Producenci przenosząc produkt do stanu End Of Life (EOL-zakończenie sprzedaży produktu) świadczą jedynie serwis typu BreakFix (naprawa w przypadku uszkodzenia i nie rozwijają nowych funkcjonalności, które umożliwiają współpracę z innymi nowo wprowadzanymi na rynek urządzeniami czy oprogramowaniem. W przypadku Klienta Wnioskodawcy zakup wsparcia serwisowego do starszych urządzeń okazał się znacznie droższy (co było nie do przewidzenia w okresie przystąpienia przez Wnioskodawcę do przetargu i formułowania oferty), gdyż byłby on niejako dedykowany a nie tworzony bardziej masowo. Innym rozwiązaniem byłby zakup wsparcia serwisowego do urządzeń nowszych technologicznie, które producent oferuje w chwili obecnej. W wyniku kalkulacji okazało się, że drugie rozwiązanie jest znacznie korzystniejsze ekonomicznie-wymiana sprzętu + zakup wsparcia wraz z aktualizacją oprogramowania jest znacznie tańsze niż aktualizowanie oprogramowania starszej wersji. Ponadto, z uwagi na trzyletni okres obowiązywania umowy, gwarantuje lepszą funkcjonalność systemową i mniejsze ryzyko awarii ( produkt bardziej masowy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right