Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2013, sygn. IPPP2/443-401/13-2/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-401/13-2/JW
Opodatkowanie czynności odpłatnego przekazania Karty Miejskiej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29.04.2013 r. (data wpływu 30.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odpłatnego przekazania Karty Miejskiej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30.04.2013 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odpłatnego przekazania Karty Miejskiej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Wnioskodawca planuje oferować klientom (Klienci) karty miejskie mające charakter znaków legitymacyjnych lub kuponów (na okaziciela) - dalej jako Karty Miejskie. Nabywca Karty Miejskiej jest uprawniony w określonym czasie do nabycia po preferencyjnych cenach określonych towarów lub usług. Wnioskodawca zawarł już umowy o współpracę z wybranymi placówkami kulturalnymi oraz ma zawarte umowy o świadczenie usług reklamowych z dostawcami różnych usług i towarów (hotele, restauracje, wypożyczalnie samochodów, przewodnicy turystyczni, itp.) - dalej łącznie jako Partnerzy. W zależności od wybranego przez określonego Partnera modelu współpracy jest możliwe, że Karta Miejska będzie dawała Klientowi możliwość nabycia bez oddzielnego wynagrodzenia określonych usług (bilety do placówek kulturalnych) lub też da mu możliwość skorzystania ze zniżek czy rabatów przy nabywaniu towarów i usług. W dacie zakupu Karty Miejskiej Wnioskodawca nie będzie wiedział czy i z jakich określonych ofert Partnerów Klient skorzysta. Wnioskodawca będzie otrzymywał od Partnerów wynagrodzenie za świadczone na ich rzecz usługi reklamowe, polegające na pozycjonowaniu Partnerów w katalogu Karty Miejskiej i przekazywaniu informacji o charakterze reklamowym na nośnikach reklamowych Wnioskodawcy. Ci spośród Partnerów, którzy będą oferować wstęp do placówek kulturalnych Klientom, będą w określonych okresach czasu obciążać Wnioskodawcę kosztem usług, wykonanych przez nich na rzecz Klientów. Model finansowy Kart Miejskich jest oparty o założenie, że cena sprzedaży Karty Miejskiej będzie wyższa od kosztów usług rzeczywiście skonsumowanych przez Klientów legitymujących się Kartą Miejską co zapewni Wnioskodawcy marżę zysku. Głównym jednak źródłem dochodu Wnioskodawcy będą opłaty za usługi reklamowe świadczone na rzecz Partnerów przez Wnioskodawcę. Te usługi będą traktowane przez Wnioskodawcę jako usługi reklamowe podlegające opodatkowaniu VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right