Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2013, sygn. IPPB3/423-576/13-2/KK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-576/13-2/KK

CIT - w zakresie kosztów uzyskania przychodów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.07.2013 r. (data wpływu 02.08.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.08.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w dniu 1 lutego 2011 r. zawarł z L. S.A. umowę, której przedmiotem jest świadczenie przez L. S.A. na rzecz Wnioskodawcy usług opracowania dokumentacji produktów leczniczych wskazanych w załączniku do umowy. Przedmiotem transakcji jest świadczenie przez podmiot powiązany z Wnioskodawcą na rzecz Wnioskodawcy usług skutkujących opracowaniem dokumentacji dla produktów, które są zgodne ze specyfikacją zawartą w Umowie. Dokumentacja sporządzana jest w języku angielskim, w sposób kompletny dla możliwości wykorzystania jej w procesie rejestracji produktów na rynkach poza granicami Polski. Umowa zakłada wykonanie usług w okresie 5 lat, zaś sama umowa ulega corocznemu automatycznemu przedłużeniu, jeżeli nie zostanie wypowiedziana. Cena usługi określona jest odrębnie dla każdego z 10 produktów leczniczych i będzie rozliczana odpowiednio do postępu prac. Wnioskodawca dysponuje harmonogramem fakturowania usługi przez L. S.A. w podziale na poszczególne produkty (harmonogram nie jest częścią umowy). Zgodnie z harmonogramem prace dzielą się na trzy etapy: 1. opis metody wytwarzania produktu leczniczego weterynaryjnego, 2. walidację procesu, 3. badanie stabilności. Faktury są wystawiane po przeprowadzeniu każdego z etapów dla każdego produktu odrębnie; badania stabilności produktów kończą się zgodnie z harmonogramem w 2013 r. Dokumentacja jakościowa przygotowywana przez L. S.A. służy uzyskaniu rejestracji leków w stosownych procedurach rejestracyjnych, w zależności od kraju w jakim planowane jest rozpoczęcie sprzedaży. Zgodnie z przepisami regulującym wprowadzanie na rynek produktów leczniczych weterynaryjnych w większości krajów musi być poprzedzone uzyskaniem przez B. S.A. odpowiedniego oficjalnego pozwolenia wydanego przez właściwe władze na podstawie dokumentacji przedstawionej w ramach procesu rejestracji. Rejestracja na rynkach zagranicznych jest regulowana przez odrębne przepisy, z reguły dla każdego kraju z osobna i nie jest uzupełnieniem rejestracji krajowej w sensie prawnym, ale jest nową rejestracją na podstawie której Spółka nabywa nowe prawa w zakresie produkcji i sprzedaży leków w innych krajach. Dokumentacja dotycząca wytwarzania produktu leczniczego weterynaryjnego wykonywana jest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18 stycznia 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu przedstawiania dokumentacji dołączonej do wniosku o dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego weterynaryjnego (Dz .U. nr 16 poz. 68) oraz wytycznymi The rules governing medicinal products in the European Union, Volume 6B - Notice to applicants, Veterinary medlcinal products, Presentatron and content of the dossier Europejskiej Agencji Leków. Dossier rejestracyjne przygotowane na podstawie w/w wytycznych zawiera wszystkie niezbędne elementy odnoszące się do jakości produktu w formacie akceptowanym przez instytucje zagraniczne odpowiedzialne za rejestracje produktów na swoich rynkach. Dokumentacja zamieszczona w dossier rejestracyjnym produktu musi zawierać odniesienia do miejsca lub miejsc wytwarzania produktu leczniczego. Polega to na tym, że w dokumentacji rejestracyjnej muszą się znaleźć: - zezwolenie na wytwarzanie wydane przez organ uprawniony w kraju, który jest siedzibą miejsca wytwarzania; - opis procesu wytwarzania, który odbywa się w konkretnym zakładzie produkcyjnym oraz dane na temat walidacji procesu wytwarzania serii produktu gotowego. Proces walidacji może odbywać się wyłącznie w miejscu, w którym następuje wytwarzanie produktu. Treść Umowy określając przedmiot świadczenia stanowi co następuje: Przedmiotem niniejszej umowy jest świadczenie przez O. na rzecz B. usług opracowania dokumentacji produktów wskazanych w ZAŁĄCZNIKU I, których specyfikacja została określona w ZAŁĄCZNIKU IV i V. Opracowana dokumentacja może zostać wykorzystana również do rejestracji produktów wskazanych w ZAŁĄCZNIKU I przez B. na rynkach poza granicami Polski, głównie na rynkach Unii Europejskiej. B. zleca usługi O., która zgadza się wykonać usługi w terminie 5 lat od dnia podpisania niniejszej umowy. Automatyczne coroczne odnowienie umowy, o ile nie zostanie rozwiązana zgodnie z Artykułem 5 przez którąkolwiek ze stron. O. podejmie się obowiązków z zachowaniem pełnej niezależności i na swoją całkowitą odpowiedzialność, wykorzystując środki materialne i personel techniczny, jaki zostanie uznany za konieczny dla prawidłowego wykonania Usług. Wykonanie usługi będzie przebiegało w kilku etapach. Po zakończeniu każdego etapu nastąpi odbiór na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron. Etap I - PART II MANUFCT Etap II VALIDATION Etap III STABILITY . Analizowane wydatki na gruncie ustawy o rachunkowości zaliczane są do wartości niematerialnych i prawnych. Wnioskodawca zalicza opisywane wydatki w ciężar kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia. Pod pojęciem dnia zaksięgowania analizowanych kosztów Wnioskodawca uznaje dzień, w którym faktura za usługi L. S.A. została zaksięgowana na koncie czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów. W tym momencie wydatek jest zaksięgowany w księgach i staje się kosztem podatkowym w całości, zaś w ujęciu bilansowym stanie się kosztem dopiero w przyszłości poprzez odpis amortyzacyjny. W momencie uzyskania rejestracji leku na podstawie przedmiotowej dokumentacji, wydatki ujęte w zapisach konta czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów zostaną przeksięgowane na konto wartości niematerialnych i prawnych, a Wnioskodawca rozpocznie amortyzację zgodnie z ustawą o rachunkowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00