Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2013, sygn. IPPB2/415-435/13-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-435/13-2/AK
Czy w przedmiotowym stanie faktycznym w związku z pokrywaniem kosztów udziału uczestników w konferencjach (szkoleniach), spółka jest zobowiązana sporządzić oraz przekazać uczestnikowi oraz właściwemu dla uczestnika urzędowi skarbowemu informacje PIT 8C na podstawie art. 42a w związku z art. 20 ustawy o PIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm. oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 07.06.2013 r. (data wpływu 13.06.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu organizowanych przez Spółkę konferencji i szkoleń - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.06.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu organizowanych przez Spółkę konferencji i szkoleń.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca/spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się m.in. dystrybucją produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz środków ochrony roślin. Spółka w celu reklamy grupy S. oraz jej produktów, a także poszerzenia informacji, o stosowaniu produktów spółki oraz o działalności grupy S. organizuje szkolenia, w których biorą udział delegowani przez szpitale lekarze (których co do zasady łączy stosunek pracy albo stosunek cywilnoprawny ze szpitalami) oraz konferencje prasowe, w których biorą udział delegowani przez wydawnictwa dziennikarze, (których co do zasady łączy stosunek pracy albo stosunek cywilnoprawny z wydawnictwami branżowymi, np. medyczne, ochrony roślin).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right