Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.09.2013, sygn. IPPP3/443-549/13-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-549/13-4/SM
zwolnienie od podatku (do 31 marca 2013 r.) usług doradczych dotyczących funduszy inwestycyjnych świadczonych przez zagranicznych usługodawców
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Funduszu przedstawione we wniosku z dnia 13.06.2013 r. (data wpływu 17.06.2013 r.), uzupełnionym w dniu 18.07.2013 r. (data wpływu 22.07.2013 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-549/13-2/SM z dnia 09.07.2013 r. (skutecznie doręczone w dniu 15.07.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku (do 31 marca 2013 r.) świadczonych usług doradczych przez zagranicznych usługodawców - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku (do 31 marca 2013 r.) świadczonych usług doradczych przez zagranicznych usługodawców.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 18.07.2013 r. pismem z dnia 16.07.2013 r. (data wpływu 22.07.2013 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Fundusz
W celu prawidłowego zarządzania posiadanymi aktywami, w okresie do 31 marca 2013 r. Fundusz nabywał od podmiotów zagranicznych różnego rodzaju usługi doradcze i prawne związane z prowadzoną przez Fundusz działalnością inwestycyjną. Nabywane usługi doradcze i prawne były bezpośrednio związane z planowanymi i prowadzonymi przez Fundusz inwestycjami, takimi jak nabywanie wierzytelności w celu osiągania korzyści w postaci oprocentowania, nabywanie udziałów i akcji w spółkach w celu ich odprzedaży z zyskiem, itp. Nabywane przez Fundusz usługi doradcze i prawne obejmowały między innymi doradztwo i pośrednictwo w zakresie identyfikacji potencjalnych celów inwestycyjnych, przeprowadzanie analiz typu due diligence obejmujących badanie sytuacji prawnej i działalności operacyjnej podmiotu stanowiącego cel inwestycyjny Funduszu oraz potencjalnych ryzyk związanych z inwestycją, negocjacje i obsługę prawną inwestycji, usługi notariuszy, a także doradztwo prawo-podatkowe związane z inwestycjami. Fundusz nabywał również usługi doradcze i prawne obejmujące ogólną, bieżącą obsługę prawną i prawno-podatkową Funduszu w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Usługi polegające na ogólnej obsłudze prawnej i prawno-podatkowej obejmowały szereg czynności, w szczególności udzielanie bieżących informacji o regulacjach prawnych dotyczących działalności Funduszu, sporządzanie opinii prawnych i prawno-podatkowych, sporządzanie wzorów pism, reprezentowanie Wnioskodawcy w postępowaniach przed organami administracyjnymi oraz sądami. W dalszej części wniosku powyższe usługi będą zwane łącznie Usługami Doradczymi. Celem nabywania Usług Doradczych było każdorazowo umożliwienie prawidłowego funkcjonowania Funduszu inwestycyjnego, tj. umożliwienie efektywnego zarządzania funduszem inwestycyjnym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right